Şişecam yılın ikinci çeyreğinde piyasa beklentilerinin üzerinde 5,7 milyar TL net dönem kârı açıkladı.
Şişecam’ın ikinci çeyrek konsolide net satışları 29,86 milyar TL’lik piyasa beklentisine paralel 30,07 milyar TL seviyesinde gerçekleşti.
Şirketin bir önceki çeyrekte net satışları 28,36 milyar TL ve geçen yılın aynı çeyreğinde 23,26 milyar TL seviyesinde gerçekleşmişti. İkinci çeyrekte ciro böylece yıllık bazda yüzde 29 artış gösterdi. Kimyasallar ve mimari camlar segmentleri, bu çeyrekte de toplam gelire en fazla katkıyı veren segmentler olmaya devam etti.
Şirketin FAVÖK’ü beklentilerin altında kaldı. FAVÖK bu çeyrekte 5,58 milyar TL’lik beklentinin altında, 5,24 milyar TL oldu. FAVÖK 2023 ilk çeyrekte 5,71 milyar TL seviyesinde gerçekleşmişti.
Şişecam’ın ilk 6 aylık dönemdeki konsolide net satışları 58 milyar TL (2,9 Milyar dolar) seviyesine ulaşırken, Türkiye’den yapılan ihracat ile Türkiye dışı üretimlerden yapılan satışların toplamını ifade eden uluslararası satışların konsolide satışlar içindeki payı ise yüzde 64 seviyesinde gerçekleşti.
Yılın ilk yarısında ihracatı 560 milyon dolar oldu
Yılın ilk yarısında Şişecam'ın toplam ihracatı 560 milyon dolar oldu. Bu dönemde 2,5 milyon ton cam üreten şirket, 2,3 milyon ton soda külü ve 1,8 milyon ton endüstriyel hammadde üretimi gerçekleştirdi.
Bu yılın ilk 6 aylık dönemi içerisinde Şişecam’ın toplam yatırım tutarı 7,1 milyar TL’ye (357 Milyon dolar) yükseldi.
Brüt kâr marjı ikinci çeyrekte yüzde 33, brüt kârı ise 9 milyar 746 milyon TL seviyesinde gerçekleşen Şişecam’ın ikinci çeyrek sonu itibarıyla FAVÖK marjı yüzde 22’den yüzde 18,74 seviyesine geriledi. FAVÖK marjı geçen yılın aynı çeyreğinde ise yüzde 24,9 seviyesindeydi.
FAVÖK nedir?
FAVÖK, “Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kâr” kelimelerinin baş harflerinden oluşan bir kısaltmadır. Finans dünyasında sıklıkla kullanılan bu terim, bir şirketin operasyonel performansını ölçmek için kullanılır.