Şenay Tanrıvermiş

[email protected]

TARİH

17 Kasım 2024

Bartleby bu sezon Cihangir Atölye Sahnesi’nde ‘durmayı tercih ediyor’

Ah Bartleby, ah insanlık, ahhh dünya! Senin ahın her ‘hayır’ demeye cüret edildiğinde aynı tazelikle duyuluyor ve bu sezon Cihangir Atölye Sahnesi seni tercih ettiği için bu ahhh çok doğru bir yerden yüreklere, akıllara değmeye zarifçe dokunuyor, izi kalıyor

Devamını Oku

TARİH

07 Şubat 2024

Affetmeden uzlaşmak mümkün müdür ve "Uzun Yol"

"Yüzleşmek suçun gerçekliğini kanıtlamaya mı gerekçelerini anlamaya mı yaklaştırır?", "Yoksa yüzleşmek intikam ve misilleme tuzaklarından uzaklaştırarak dengeyi mi sağlar?", "Yüzleşmek suçluyu aşağılamanın medeniyet maskesiyle saldırısı mıdır?", "Bağışlama, insanın önce kendisini sonra çevresindekilerle ilişkilerini onaran bir erdem midir?" … Ya da "Affetmeden uzlaşmak mümkün müdür?"

Devamını Oku

TARİH

02 Şubat 2024

"Tarihte Yaşanmamış Olaylar" yaşıyor!

-Oyun büyük cümleler, çarpıcı sloganlar, ağır mesajlar ya da çiğ esprilerle seyirciyi etkilemek yerine transparan ilmeklerle birbirine bağlanarak Ülkü Tamer duygu ve düşünce dünyasına hizmet ediyor

Devamını Oku

TARİH

07 Aralık 2023

Galataperform, 20. yılında kayıp sahnelere saygı duruşunda bulundu

Naum Tiyatrosu olmadan kudurur musunuz? E kudurmuşlar bunlar yahu! Buraya çiçek gibi bir ‘Çiçek AVM’ ne güzel olur mesela! Olmaz mı? Olur olur! Çıtınız çıkmaz!

Devamını Oku

TARİH

17 Kasım 2023

Bir Terrenüm'de kelimeler albayım, bazı anlamlara geliyor bu kez

Kelimeler her zamankinden fazla bazı anlamlara geldikçe dilin yarattığı boşluklar, hayal kırıklıkları, mana kaymaları bu kez matruşkalar gibi kendi içinde türüyor

Devamını Oku

TARİH

16 Ağustos 2023

Müzede Sahne boğazın sihirli sularına perde açıyor!

Bu yıl Ayşe Draz yine hassas, nahif, zarif ve derin bir seçkiyle boğazda masalsı geceler vaat ediyor

Devamını Oku

TARİH

20 Temmuz 2023

Birbirimizi sevmenin alternatif bir modelini geliştirebilmemiz mümkün mü?

Rooney'nin her iki romanında sorduğu üzere; "Sevmek bu kadar zor olmak zorunda mı"dır?

Devamını Oku

TARİH

10 Mart 2023

Şark’ın Bekleme Köprüsü İstanbul; ALEF

Bilinen İstanbul’a saklanan, arzu edilen, korkulan, tehdit eden ve bağışlamaya teşne İstanbul eklenir. Neredeyse izleyiciyi İstanbul’dayken ‘İstanbul’a gitsem, İstanbul’u bulsam, İstanbul’u öğrensem’ duygularına iter Alef

Devamını Oku

TARİH

06 Mart 2023

BeReZe’nin postmodern Cimri’si çok cömert

Cimri metin olarak burjuvazinin fayda sağlayan sınıf ayrımcılığı ve işlevselleştirilen dini motifleri görünür kılarak iktidara dair tüm iş birlikteliğini gülünç düşürerek görünür kılıyor. Yormadan, parmak sallamadan ama iyice doyurarak anlatıyor meselesini!

Devamını Oku

TARİH

26 Ocak 2023

Eril dile inat ‘Tatavla'da Son Dans’

Oyun, bugüne temiz bir sayfa açmak ve hayatın her alanından ümitlenmek için dünün karanlığını deşifre ederek yüzleşmek zorundalığını reçete veriyor. Kadına özgü yaratıcı direncin erkek egemen sistem ve politikalara rağmen yeşerebildiğini örneklendiren iki kişilik bir yürek, akıl ve dev örgüte dönüşmesi hem sevgi, saygı hem de acıtan bir mizaha dönüşüyor

Devamını Oku

TARİH

19 Ocak 2023

Mateme duran eşyalar ve Kalanlar'ın Enginay Gültekin'i

Oyunun neredeyse kısa film süresini aşan girişi sinemada olduğunuz fikrine düşürürken mest ediyor çünkü oyuncuların evrenlerine kamerayla mikroskobik tanılar ve derinlik kazandırılırken sahne esniyor, geriliyor ve karakterler üzerinden dört temel arketip olan "anne", "yeniden doğuş", "ruh" ve "hilebaz'' kendiliğindenmişçesine tanımlanıyorlar. Sonrasında az diyalog, bol hareket, dans ve arka perdeden giren görüntüler ile zarif ve sofistike bir ziyafete dönüşüyor Kalanlar

Devamını Oku

TARİH

16 Kasım 2022

'Yarının Adamı' bugünleri anlatıyor mu?

"Atatürk’ün hedefi Atatürkçü olmak mıydı? Hayır. Memleketi ileriye taşımak, daha mutlu ve mesut yapmaktı. Haliyle biz de Atatürk’ü tanır ve anlarsak, onun bu vizyonunu yakalarsak, onun gittiği yoldan gitmiş oluruz"

Devamını Oku