Ekonomik krizle mücadele eden tüketiciler, artan maliyetler nedeniyle beslenme alışkanlıklarını değiştirerek, et, süt gibi temel besinler yerine daha ucuz ve hızlı tokluk sağlayan bisküvi ve gazoz gibi ürünlere yöneliyor.
Türkiye'de yaşanan ekonomik zorluklar, vatandaşların alışveriş alışkanlıklarında dikkate değer değişikliklere neden oldu. IPSOS'un 2024 yılı Hızlı Tüketim Ürünleri raporuna göre, market harcamalarında gıda ürünlerine ayrılan pay büyük bir çoğunlukla ön planda yer aldı. Rapora göre, tüketim harcamaları yıllık bazda yüzde 67 oranında arttı.
Marketlerde yapılan toplam harcamanın yüzde 83'ü gıda alışverişine gitti. Ancak enflasyonun etkisiyle sağlıklı ve dengeli beslenme ürünleri yerine, ekonomik fiyatlarıyla dikkat çeken bisküvi ve gazlı içecekler gibi anlık tokluk sağlayan ürünlerin satışlarında gözle görülür bir artış yaşandı. BirGün'ün aktardığına göre, et, süt, ve peynir gibi besin değeri yüksek ürünlerin tüketimi azalırken, çikolatalı bisküviler, cipsler ve meyve suları gibi atıştırmalıkların tüketimi arttı.
Zincir indirim marketlerinin alışveriş harcamalarında yüzde 36'lık bir paya ulaşması, bu market türünün ekonomik kriz dönemlerinde ne kadar önemli bir rol oynadığını gösteriyor. IPSOS uzmanları, indirim marketlerinin harcamaları şekillendirmedeki rolünün altını çizerken ve yurttaşların bu dönemde sağlıklı beslenme adına zorluklar yaşadığını vurguladı.