TARİH
21 Kasım 2024
Türkiye’de eğitimde fırsat eşitliğinin olmadığı PISA raporunda çarpıcı biçimde ortaya çıkıyor. Akademik ve sosyoekonpmik durumları farklı olan 15 yaşındaki öğrencilerimiz birbirinden çok farklı okullarda ve okul türlerinde eğitim görüyor. PISA anketlerinde bizim çocuklarımızın yüzde 31’i okuldan önce kahvaltı yapmadıklarını, yüzde 2si akşam yemeği yemediklerini, yüzde 10’u haftada bir gün akşam yemeği yiyemediklerini, söylemişler. ‘Son 30 günde kaç kere paranız olmadığı için yemek yiyemediniz?’ sorusunu yüzde 19,2’si en az bir gün, yüzde 1,9’u ise neredeyse her gün diye cevaplamışlar. 15 yaş grubundaki öğrencilerimiz ortalama ekonomik, sosyal ve kültürel durum endeksinde bütün OECD ülkeleri arasında en son sırada yer alıyorlar. Okuldan memnuniyet seviyesi en düşük olan ülke Türkiye
Devamını OkuTARİH
07 Kasım 2024
Demokrasiden uzaklaşma ve ahlâki çürüme sorgulamanın ve mantığın reddini gerektirir. Onun için totaliter rejimler yolsuzluğu ve ahlâksızlığı sıradanlaştırır, olağan kılarken, itirazları yasaklar, akıl ve mantığı devre dışı bırakırlar. – Ne yapılabilir?
Devamını OkuTARİH
24 Ekim 2024
Fahiş ve sıradan arasındaki ilişki nedir? Rakel Dink’in deyişiyle bir bebekten bir katil, (bir bebek katili) nasıl çıkıyor?
Devamını OkuTARİH
16 Ekim 2024
TARİH
24 Temmuz 2024
TARİH
17 Temmuz 2024
Bütün bu şimdiki aktörler esasta, dünyayı dünya bilgisine göre değil imana bağlı değerlere göre şekillendirmek konusunda Fethullah Gülen'le aynı noktada duruyorlar. Dönmeyen dünyanın orta yerinde
Devamını OkuTARİH
10 Temmuz 2024
Öyle veya böyle her örtme ister istemez örtülen şeye işaret eder
Devamını OkuTARİH
04 Temmuz 2024
Ben olsam –tam kapsamlı ve sistematik olarak, bütün temel bilgi ve kavramlarda Ne biliyorum?/Nereden biliyorum?"u birlikte anlatırım
Devamını OkuTARİH
26 Haziran 2024
Tevhid-i Tedrisat ile başlayan Cumhuriyet eğitiminin çerçevesi lâiklikti. Eğitimin Cumhuriyeti yerleştirme, kültürü değiştirme yönünde bir bilinci, coğrafî ve sosyal anlamda yaygın olarak eğitimin halka ulaşması pragmatik hedefi vardı. Bunun sonucu olarak da buyruklara değil ihtiyaçlara, imkân ve fırsatlara yönelik bir çeşitlenme vardı
Devamını OkuTARİH
19 Haziran 2024
Ortak iyinin anlaşılması ve korunması söz konusu olunca doğru bilginin tespiti ve buna dayanan doğru politikanın üretilmesi, bilinçli ve bilinçsiz yağma ve tahribata karşı ortak değerlerin korunması ihtiyacı var. Hem uzmanların hem de halkın deneyim, projelendirme, çözüm önerileri, hak savunuculuğu, şeffaflık açılarından katılımı gerekir. Kamu çıkarına aykırı yağma ve yolsuzluktan korunma için bağımsız kurumların denetlemesi (kuvvetler ayrılığı) kadar yine halkın katılımı sigorta işlevi görebilir
Devamını OkuTARİH
12 Haziran 2024
Maarif Modelinin girişindeki Ortak Metin’de “Bilim ve teknolojinin üretici ve yöneticisi olan, dijital yetkinliğe ve hayat boyu öğrenme kültürüne sahip fertler yetiştirmek hedeflenir” deniyor. Teknoloji tekrar tekrar vurgulanıyor. Lise ve üniversite eğitiminde fizik dersinin modern teknolojiye dönük olması için kuantum fiziğini anlatması lâzım
Devamını OkuTARİH
05 Haziran 2024
Bütün bu iddialar, muhtemelen, öteden beri yalnız eğitimde değil toplumsal ve siyasî hayatın her alanında hep yapıldığı gibi, ‘sınavda çıkmayacak, önemli değil’ gibi gerekçelerle ve zaten bunları yapmaya zaman ve imkân da olmadığından, zaten listelenenler tutarsız olduğundan, yapılmamak üzere yazılıyor. Yeni müfredat saçma iddialarıyla bu tutarsızlığı, güvensizliği, “mış gibi yapma” ortamını yeni bir seviyeye çıkarıyor. Tam da bunun için ‘nasılsa uygulanamaz’ demeyip örnekler üzerinden bu projenin olmazlığını iyice konuşmak lâzım.
Devamını OkuDaha Fazla
© Tüm hakları saklıdır.