TARİH

31 Mayıs 2020

Kış Işığı: Kutsal ihanet

Tomas’ın içinde bulunduğu tüm bedensel ve ruhsal hallerin arkasında, inandığı tanrı fikri yatar. Bu yüzendir ki, sefaletinin, düşkünlüğünün nedeninin, kendini adadığı iman olduğunu fark ettiği gün, Tanrı ile arasını açar...

Devamını Oku

TARİH

17 Mayıs 2020

Kopma (Detachment): Baş öğretmen olarak yedek öğretmen

Sanırım, yedek öğretmen Henry bunu anlamıştır. Dünyayı değerlerle bezemeyeceğini bilir, ama gücünün ve elinin ulaşabildiği yerlere gitmekten de imtina etmez. Zira onun derdi, eğitim sistemine gününü göstermek, eğitim kurumlarını hizaya çekmek değil, kendi içindeki boşluğu kapatmaktır

Devamını Oku

TARİH

10 Mayıs 2020

Kaynak (The Fountain): Doğaya serenat

Hançer, yabancılaştırıcı düşüncenin yerini alacak bilime giden yolun üstündeki engelleri temizleyecektir. Düşünmek, mücadele etmektir

Devamını Oku

TARİH

26 Nisan 2020

Platform-II: Biraz gerçek, biraz rüya

Yaslandığı perspektifin genişliği, imge konusundaki zenginliği, kavram hazinesi açısından fakirliği… Görüntü dışı olanı görünür kılmak, ancak böyle bir stratejiyle başarılabilirdi

Devamını Oku

TARİH

19 Nisan 2020

Platform: Şeytani komedya

Kötülüğün yarattığı öfkenin çoğumuzu düşürdüğü handikaptan, bu genç yönetmenin böylesine sakin sıyrılması, her şeyin eşitlendiği bu zamanlarda insan ruhunu sevinçle aşılar. İlle de eşitlik mi? Tamam! Bu dünya, kötülükte eşit olanların dünyasıdır

Devamını Oku

TARİH

12 Nisan 2020

Harvey: Dünyaya hayallerle saldırmak

Elwood'un en büyük kazancı, toplumdan gelecek itibarı kaybetmek için canla başla çalışmasıdır. Her şeyi kendi uğruna yaptığı için hiçbir şeyi inatla yapmaz...

Devamını Oku

TARİH

29 Mart 2020

Babil: ...Ve sonra sözün kanına girdiler

Evrensel sözde boşluk yaratmak, ne bireyi ne de kültürü atomize eder. Filmde birkaç dakika görünüp kaybolan Japon adamın, üç kıtada insanların hayatına dahil olması gibi…

Devamını Oku

TARİH

22 Mart 2020

M-Bir Şehir Katilini Arıyor: Kendini bulmak

Görünen o ki, katilinden kaçan dünya, katillerden kaçmaya devam edecektir.  Bilgiyi, para olarak gören bir zihniyetin getirisi…

Devamını Oku

TARİH

15 Mart 2020

Nuh Tepesi: Babasının oğlu

Güçlü baba, oğlunun cinayetine kurban gitmiş babadır; yasası ölümsüz baba ölümlüdür, ölümsüz babanın yasası ise öldürücü

Devamını Oku

TARİH

08 Mart 2020

Parazit: Kurdunu öldüren ağaç

Film gücünü dahiyane bir paradokstan alır: Güçsüzün güçsüzlüğü, güçlünün güçsüz karşısındaki göreli gücünün de güçsüzlüğüdür

Devamını Oku

TARİH

19 Haziran 2018

Ahlat Ağacı: Simgesel bir handikap olarak babanın ölümsüzleşmesi

Baba-oğul ilişkisine dair bu muhteşem kurgu, simgesel dünyamızın eksikliklerini, manipülasyonlarını görünür kılma konusunda emsalsiz bir iş görüyor

Devamını Oku

TARİH

12 Nisan 2017

Taş: Gerçeğin hafifliği, inancın ağırlığı

Orhan Eskiköy'ün yönettiği film, insanlığın inanç aracılığıyla gerçekle kurduğu ilişkinin şiirsel hikâyesi...

Devamını Oku