26 Ağustos 2021 07:39
İstanbulluların kısa mesafe gitmek istemeyen ve yerli müşteriyi kabul etmeyen taksilerden şikâyetleri, taksicilerin ise plakaları kiraya verenlerden şikayetleri devam ederken, Ulaştırma Bakanlığı taksi sorununun çözümü için 4 öneride bulunurken, topu İBB'ye attı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’ndan İstanbul’da yaşanan taksi sorunu ile ilgili bir açıklama yapıldı.
Açıklamada, “İstanbul kent içi ulaşımında faaliyet gösteren ticari taksilerle ilgili her türlü ruhsatlandırma işlemleri ile alım satım izinleri (Tahsis Belgesi) İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nce gerçekleştirilmektedir. Söz konusu taksileri kullanan şoförler için gerekli olan Toplu Ulaşım Şoför Kartı yine İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından verilmektedir” denildi.
TIKLAYIN - İBB'nin bin yeni taksi teklifi UKOME toplantısında reddedildi
TIKLAYIN - İBB Sözcüsü: Krizi çözmek için UKOME’ye 8. kez, kaliteli taksi sistemi için teklif getireceğiz
TIKLAYIN | Defalarca aldattığı halde her defasında geri döndüğümüz belalı sevgililerimiz; sarı taksilerimiz
Hürriyet'ten Fatma Aksu'nun haberine göre; açıklamada, taksi taşımacılığına yönelik yapılan şikâyetler incelendiğinde başlıca konular şöyle sıralandı:
Açıklamada, sorunun çözümüne yönelik yapılması gerekenler ise şöyle vurgulandı:
Bakanlık açıklamasına şöyle devam edildi:
“Müşteri memnuniyetini esas alarak söz konusu şikâyetleri ortadan kaldıracak olan İBB’dir. Konu taksilerin sayısı değil öncelikle hizmetin kalitesidir.
Taksilerin; eğitim, kontrol, denetim, yönetiminde yetki ve sorumluluk İBB’dedir. Öncelikle İBB’nin görevini yerine getirmesi gerekmektedir.”
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı döneminde Ulaşım Daire Başkanlığı’nı yapan Ulaştırma Profesörü Mustafa Ilıcalı, taksi sorunu için tek çözümün dijitalleşme olduğunu söyledi.
Ilıcalı önerisini şöyle anlattı:
“17 bin taksi acilen basit bir UKOME kararıyla mobil taksi uygulamasına geçmeli ve sistemsiz dolaştırılmamalı. Bunun için değişik işletim yöntemleri var. Burada da bir dayatma yapmadan, taksi esnafı istediğini seçecek. Rekabet olsun, kim neyi takarsa. Böylelikle 17 bin taksinin ne yaptığını görebileceğiz.
Hiçbir taksi bu sistem dışında harekete edemeyeceği için, 6-7 ay içinde ne yapılması gerektiği ortaya çıkar. Bu sistemle, ‘Taksici yolcu aldı-almadı, fazla para aldı, yolu uzattı’ tartışması son bulur.
Bütün bunların hepsini hem yolcu, hem şoför, hem taksi sahibi hepsi görecek şekilde şeffaf bir mobil uygulamaya geçmezsek, taksi sorunu çözülmez. AK Parti Meclis üyeleriyle de görüştüm. İlk adım atılıp, İBB bir karar alacak ve bu sistem olmadan kimse taksicilik yapamayacak. Sistemi aracına 1 dakikada kurduracak.”
© Tüm hakları saklıdır.