Medya

Tüketim alışkanlıkları değişiyor: Sosyal medyanın yeni trendi "az harcamak"

11 Mart 2025 16:08

Güncelleme: 11 Mart 2025 16:19

T24 Haber Merkezi

Tüketimin yaygınlaşması ve satın almaya teşvik eden reklamların çoğalması bu kültüre karşı yeni bir trendi ortaya çıkardı. #underconsumptioncore hashtag hareketiyle TikTok kullanıcıları, bilinçli tüketimi kutlamaya başladı.

Genellikle "normal çekirdek" veya "normal tüketim" olarak adlandırılan bu trend, azın çok olduğu fikrine teşvik ediyor ve insanları düşünceli harcama yapmaya yönlendiriyor. Bu da TikTok'un en çok eleştirilen yönlerinden biri olan materyalizm ve tüketiciliğe olan çekiciliğiyle çelişiyor.

Eski ve yıpranmış spor ayakkabılar, miras kalan mobilyalar, son damlasına kadar kullanılmış kozmetikler bu akımın en sık görülen sembollerinden bazıları.

Artık bir nesnenin yıpranmış veya yıpranmış görünmesi önemli değil, onun değerini, nesnenin işlevini gerektiği gibi başarıyla yerine getirip getirmediği belirliyor.

Ayrıca #underconsumptioncore akımına katılan sosyal medya kullanıcıları paylaşımlarında atıkların azaltılmasına ve çevrenin korunmasına katkı sağlayan ürünlerin muhafazasının ve raf ömürlerinin uzatılmasının önemini vurguluyor.


Konsey: Vatikan tarihinde bir ilk yaşanmak üzere olabilir mi? (Spoiler içerir)