11 Ağustos 2019

Özgün Semerci yeni 'single'ıyla farklı sularda

Özgün Semerci'nin tüm dijital platformlarda dinleyiciyle buluşan son şarkısı Delik, sanatçının müzikal yelpazesinin genişliği hakkında da ipuçları veriyor

Özgün Semerci, Türkiyeli underground dinleyicisinin yakından tanıdığı bir isim. Second adlı punk-rock grubuyla kendi kemik listesini oluşturan sanatçı 2016 yılında solo kariyerine adım attı.

Türkiye'de ilk defa denenen Afrika kökenli bir enstrüman olan 'banjo'yu gitarlarla ustaca harmanlayarak çıkardığı 'Bulandı Sularım' albümüyle hatırı sayılır bir hayran kitlesi tarafından takibe alınan Özgün Semerci, 'tırnaklarıyla kazıya kazıya' çalmayı öğrendiği banjo'yu yine başrolde kullandığı 'A Nightmare on Clawhammer Banjo' albümünü de 2018 yılında LU Records etiketiyle piyasaya sürdü. Bu albümde clawhammer tekniğini Türkiye'yle tanıştıran Semerci'ye Can Aydınoğlu (Gitar), Ali Somay (Mızıka), Ahmet Kenan Bilgiç (Vokal), Güven Güner (Spring Drum) eşlik etmişti.

Bu albümden itibaren her ay bir single yayınlamaya karar veren Özgün Semerci'nin son şarkısı Delik de şimdi tüm dijital platformlarda dinleyiciyle buluştu.

Bir yandan Second grubuyla demo kayıtları sürerken yayınladığı Delik'te Semerci'nin yabancı olmadığımız gitar sound'u ve hardcore yansımaları ön planda bulunuyor.

Deneysel sulara da yelken açan Delik belirli bir ritimde ilerlerken aniden yön değiştirerek kulakları şaşırtmayı başarıyor. Söz ve müziği Özgün Semerci'ye ait olan şarkıda kayıt ve mastering, sanatçının önceki işlerinde de beraber çalıştığı Kerem Brumend'e emanet.

Semerci'nin diğer single'larından farklı bir yerde duran Delik, sanatçının müzikal yelpazesinin genişliği hakkında da ipuçları veriyor.

Yazarın Diğer Yazıları

Kıvılcım Ural: Bizler isteyince ve bir olunca karşımıza ne çıksa yıkar geçeriz

Kıvılcım Ural, yeni albümü “Eteklerim Köpeklerim”le ilgili şunları söylüyor: “Global olarak da birlik olup bir şeylere hayır ya da dur diyebilmek, bir şeyleri birleşip değiştirebilmenin gücünü fark eden bir kuşağız. Hepimiz fikirlerimizi söylemekte artık daha cesuruz”

“Ars Longa’da canımız ne istiyorsa onu yaptık çünkü kaybedecek bir şeyimiz yoktu”

Ars Longa yirmi yıllık müzikal kariyerini özetledi: Yürüdüğümüz çizginin güncel talepler ya da eğilimlerle değil, tamamen sevdiğimiz ve hissettiğimiz müzikal tavırlarla şekillenmesi bana hep iyi hissettirmiştir

Radical Noise yeni albümleri “Rapsodi”yi anlattı: Hem yılların getirdiği birikimin hem de bir patlama noktasının ürünü

“Bir 'yeter artık' duygusu da vardı. Yıllardır içimizde birikenler, hayata ve dünyaya dair hissettiklerimiz, anlatmak istediğimiz onca şey bir yerde taşma noktasına geldi”

"
"