Taze meyve ve sebzeler genelde süpermarketlerin girişinde bulunur. Çünkü sağlıklı yiyecekler satın almak insanların modunu yükseltir ve onları daha az sağlıklı ürünler almak konusundan daha iyi hissettirir.
Fiyatlandırma stratejileri
İndirimli ürün almayı herkes sever.
Kantar araştırma şirketinin çalışmasına göre, İngiltere'de market alışverişlerinin yüzde 40'ı promosyon satışı.
Fakat tüketiciler gerçekten de iyi fiyata alışveriş yapabiliyor mu?
İki tane keki 4 liraya almak bir fırsat değil, sadece aritmetik. Ancak kekin tanesi 3 lira ise, iki tanesinin 4 lira olması iyi bir pazarlıktır.
Çoğu müşterinin aşağı yukarı 20 temel ürün fiyatına dair fikri vardır. Bu ürünler genelde yok fiyatına satılır ancak diğer ürünlerin fiyatı yüksektir.
Süpermarket sansasyonu
Süpermarketler daha çok satın almamız için bizi manipüle ediyor mu?
Kokunun hatıralarla güçlü bir bağı var ve süpermarketler de iyi hatıraları canlandıracak, dolayısıyla satın alma dürtüsünü destekleyecek kokular barındırır.
Yeni pişmiş ekmeğin kokusu size fırını hatırlatır ve bir bakmışsınız elinizde simitlerle marketten çıkmışsınız.
Süpermarketler, renkli yiyecekler ve görebildiğince promosyonlarla gözlere bir ziyafet çeker.
Birinci sınıf ürünler göz seviyesindedir.
Çocuklar için mısır gevreği ise belki alt raflarda olabilir. Çocuklar, ambalaj üzerindeki karakterlerle göz teması kurduğunda onunla bir bağ oluşturur ve daha çok almak ister.
Süpermarkette çalan müzik, sizin satın alma alışkanlıklarınızı etkiler.
Yavaş müzikler markette daha uzun süre geçirmenizi sağlar örneğin. Bu da daha çok ürün satın almanız demektir.
Bazı süpermarketler yerlerini küçük karolarla döşer. Böylece hızlı ilerlediğinizi düşünürsünüz ve yavaşlarsınız.
Müzik ne aldığınızı da etkiler. Araştırmalar gösteriyor ki klasik müzik sizi daha pahalı şaraplar satın almaya iter. Fransız müzikleri Fransız şaraplarına yönlendirir.
Herkes bedava yemek sever. Araştırmalar gösteriyor ki insanların yüzde 75'i kendilerine ücretsiz yemek önerildiğinde kabul ediyor.
Şirketler ücretsiz deneme ürünü göndermeye de bayılıyor. Çünkü bunlar satışları inanılmaz artırıyor.
Ücretsiz deneme ürünleri ise bizim iştahımızı artırıyor, bize iyi hissettiriyor ve satın alma isteğimizi yükseltiyor.
Alışverişe hazırlanmak
Alışverişe hazırlanmak, yalnızca ihtiyacınız olan şeyleri satın almanıza yardımcı oluyor.
Araştırmalar ayrıca alışveriş arabası kullanmanın daha çok ürün satın almanıza yol açtığını gösteriyor.
Eğer daha az ürün alacaksanız, ihtiyacınız olmayan şeylere yönelmemek için sepet kullanabilirsiniz.
Daha az harcamak için beş öneri
- Liste yapın ve ona sadık kalın
- Kafanızda bir bütçe belirleyin
- Yalnızca nakit harcayın
- Açken alışveriş yapmayın
- Online alışverişi deneyin