Yerel seçimler döneminde İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu'nun kampanya direktörlüğünü yapan, yazar ve siyasi danışman Necati Özkan, seçim sürecinde dijital manipülasyona dikkat çektiği yazısında, "Ağırlıklı olarak gizli hesaplar, troller ve botların yükselttiği bu kampanyaların iki seçmen kümesini hedeflediği anlaşılıyor: İlk kez oy verecekler dahil genç seçmenler ile Millet İttifakı seçmenleri!" dedi.
Özkan, kampanya içeriklerinin özü itibarıyla Kahramanmaraş depremi, altılı masada meydana gelen siyasi deprem ve Kemal Kılıçdaroğlu’nun adaylığı olmak üzere üç konuya odaklandığını belirterek, şöyle devam etti:
"Depremde ortaya çıkan devletin yetersizliği, altılı masa krizi ve Kılıçdaroğlu’nun adaylığından mutsuz olan ama Erdoğan’a da oy vermeyecekleri belli olan seçmen kümelerinin öfkesi manipüle edilerek, cumhurbaşkanlığı seçiminin 28 Mayıs’taki ikinci tura kalması hedefleniyor.
AKP ve Erdoğan’ı da eleştiriyormuş gibi görünen bu kampanya, asıl kızgınlığı Millet İttifakı’na ve adayına yöneltiyor. Doğrusu kullanılan psikolojik araçlar şimdilik işe de yarıyor. Bazı seçmenler bundan iki ay önce bile yüzde birin altında olduğu bilinen ittifaklar dışındaki partilere yöneliyor. Tam bir böl parçala ve yönet kampanyası. Skandal sonrası Cambridge Analytica kapanmış ve yöneticileri ortadan kaybolmuş görünse de anlaşılan o ki bu şeytani yolu kullanmaya devam edenler var."
Yazının tamamı için tıklayın.
TIKLAYIN - Türkiye seçim atmosferine girdi; İletişim Başkanlığı, şubat ayında 188,8 milyon TL harcadı