Ekonomi

Türkiye seçim atmosferine girdi; İletişim Başkanlığı, şubat ayında 188,8 milyon TL harcadı

2023’ün ilk iki ayında harcadığı parayla genel bütçe kapsamındaki 10 idareyi geride bıraktı

20 Mart 2023 07:17

Şubat 2022’de 50,2 milyon TL harcayan Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı’nın Türkiye’nin seçim atmosferine girdiği Şubat 2023’te 188,8 milyon TL harcama yaptığı belirtildi.

Birgün’de yer alan habere göre, Ocak 2022'de 52 milyon TL harcayan İletişim Başkanlığı, Ocak 2023'te 44 milyon 331 bin TL harcama yaptı. Başkanlığın şubat harcaması ise dikkati çekti. İletişim Başkanlığı’nın Şubat 2022’de 50 milyon 415 bin TL olan harcama tutarı, Şubat 2023’te ise 188 milyon 810 bin TL oldu. Başkanlığın Şubat 2023’teki harcamasında Şubat 2022’deki harcamasına oranla yaşanan artış, yüzde 274 olarak kaydedildi. İki ayda toplam harcama, 233,1 milyar TL’ye ulaştı.

İlk iki aydaki harcamayla, 10 idareyi geride bıraktı!

Başkanlık, 2023’ün ilk iki ayında harcadığı para itibarıyla genel bütçe kapsamındaki 10 idareyi geride bıraktı. Başkanlığın harcama olarak geride bıraktığı idareler arasında İklim Değişikliği Başkanlığı, AB Başkanlığı ve Devlet Arşivleri Başkanlığı da yer aldı.

 “Temsil ve Tanıtma” kaleminde dikkati çeken harcama öngörüsü

İletişim Başkanlığı’nın toplam bütçesi içindeki, “Temsil ve Tanıtma” kalemi de dikkati çekiyor. 2021'de, “Temsil ve Tanıtma” adı altında 6,6 milyon TL harcayan başkanlığın 2022'nin ilk yarısında 144,7 milyon TL’lik temsil ve tanıtım harcamasına imza attığı biliniyor. Başkanlığa 2023 için ise 327 milyon TL’lik temsil ve tanıtma ödeneği öngörülüyor.

Özel: Propaganda bakanlığı!

Konuya ilişkin BirGün’e konuşan CHP Grup Başkanvekili Özgür Özel, “Bu tek adam rejimi, propaganda bakanlığı vazifesini gören İletişim Başkanlığı bizzat yönettiği kamu kurumlarının dışında doğrudan müdahil olduğu, yönettiği onlarca gazete ve onlarca televizyona sahip bir medya patronu haline getirdi” dedi. İletişim Başkanlığı’nı, “seçimler öncesi aykırı seslere tahammül etmeyen, maddi ya da adli cezalandırma yöntemiyle siyasetçilere, gazetecilere, medya kuruluşlarına gözdağı veren, ayrıca kamu kaynaklarıyla kendisine müzahir ekranlar yaratan bir kuruluş” olarak tanımlayan Özel, “Onlarca gazete ve televizyon, İletişim Başkanlığı’nın icazetiyle dezenformasyon üretmeye devam ediyor” diye konuştu.

İletişim Başkanlığı’nın seçimlere müdahale edebilmek ve kamuoyu algısını yönlendirebilmek için hem konvansiyonel medyayı hem de sosyal medyayı kontrol altına almaya çalıştığını ifade eden Özel “Halk desteğini kaybettiği görülen bir siyasi iktidarın, kamu kaynaklarını kullanarak koltuğuna tutunamayacağı açıktır” dedi.