Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin’in bir televizyon programında karma eğitim sebebiyle bazı ailelerin kız çocuklarını okula göndermediğini belirterek “kız okulları açma” önerisine bir tepki de Öğrenci Veli Derneği’nden geldi.
Bakan Tekin’in algı yaratmaya çalıştığı belirtilen açıklamada, “Her şeyden önce Bakan Tekin’in bu kararı, yaşamın doğal akışına aykırıdır; yaşamın kendisi karmadır. Sayın Bakan yaşamın içinden kadını soyutlayabilir misiniz? Soyutlayamayacağınıza göre, okullarda da çocuklarımızın cinsiyetlerine göre ayrıştırılmasına hiçbir bilimsel ve mantıklı gerekçesiniz olamaz” denildi.
“Yanlış olan; çocukların kızlı erkekli eğitim görmelerinde, birlikte oynamalarında, saf masumane duygularla arkadaşlıklarında cinsellik arayan sakat zihniyettir” denilen açıklamada, “Bunun çözümü, ‘demokratik hak ve özgürlük’ adı altında kız okulları açarak, bu sakat zihniyeti ve onun bu gerici talebini karşılayarak meşrulaştırmak değil, bu zihniyetteki ailelere, karma eğitimin önemini ve yararlarını anlatarak ikna etmektir” ifadeleri kullanıldı.
Veli Der'in açıklaması şöyle:
"Değerli Kamuoyu,
Hemen her gün Milli Eğitim Bakanlığı'nın laik ve bilimsel eğitim karşıtı kararlarını duyuyoruz. Okulların kapanmasının arifesinde Anayasa ve Milli Eğitim mevzuatına aykırı olarak ÇEDES projesi adı altında bir uygulamayı hayata geçirmeye çalışırken, şimdi de Cumhuriyet'in kazanımlarından olan karma eğitimin ortadan kaldırılmasına yönelik adımlar atılıyor.
Konuyla ilgili olarak Bakan Yusuf Tekin, kız çocuklarında okullaşma oranının düştüğünü ve bunun nedeni olarak; ailelerin, kız çocuklarının erkek çocuklarıyla birlikte eğitim görmelerini istemediklerini ve bu gerekçeyle kız çocuklarını okula göndermediklerini ifade ediyor. Sorunun çözümü için ise, kız okullarının açılmasını önermektedir ki, bu gerici uygulamayı demokratik bir hakmış gibi göstererek kamuoyunda yanlış bir algı oluşturmaya çalışmaktadır.
Her şeyden önce Bakan Tekin’in bu kararı, yaşamın doğal akışına aykırıdır; yaşamın kendisi karmadır. Sayın Bakan yaşamın içinden kadını soyutlayabilir misiniz? Soyutlayamayacağınıza göre, okullarda da çocuklarımızın cinsiyetlerine göre ayrıştırılmasına hiçbir bilimsel ve mantıklı gerekçeniz olamaz.
Öncelikle şunu belirtmek isteriz ki; Bakan Tekin'in, kız çocuklarında okullaşma oranının düşmesindeki tespiti gerçeği yansıtmamaktadır. Sorun, karma eğitimden kaynaklanmıyor. Sorun 2013 yılında 4+4+4 kesintili eğitime geçilmesinden itibaren yaşanmaya başlanmıştır. Bunun dışında, derin yoksulluk da kız çocuklarının eğitim dışına çıkmasında önemli bir etkendir. Eğer Bakan'ın iddia ettiği gibi sorun karma eğitim karşıtı ailelerden kaynaklı ise, bu tespitiyle ilgili araştırmalarını kamuoyu ile paylaşmalıdır.
Gerçekten, çocuklarının kızlı erkekli eğitim görmelerinden rahatsız olan aileler varsa, burada yanlış olan karma eğitim uygulaması değildir. Yanlış olan; çocukların kızlı erkekli eğitim görmelerinde, birlikte oynamalarında, saf masumane duygularla arkadaşlıklarında cinsellik arayan sakat zihniyettir. Bunun çözümü, "demokratik hak ve özgürlük" adı altında kız okulları açarak, bu sakat zihniyeti ve onun bu gerici talebini karşılayarak meşrulaştırmak değil, bu zihniyetteki ailelere, karma eğitimin önemini ve yararlarını anlatarak ikna etmektir.
Daha da önemlisi, 4+4+4 kesintili eğitimden vaz geçilip, okul öncesi eğitimden, orta öğretim dahil tüm eğitim kademeleri kesintisiz ve zorunlu olmalıdır. İlk ve ortaöğretimdeki açık eğitim uygulamaları kaldırılmalı, öğrenciler örgün eğitim içerisine alınarak Bakanlık tarafından sıkı takibi yapılmalı, özellikle kız çocuklarının okula devamı sağlanmalıdır. Çocuklarını okula göndermeyen ailelere yaptırım uygulanmalıdır.
Değerli veliler; karma eğitim çocuklarımız, özellikle kız çocuklarımız için neden önemlidir?
* Karma eğitimde çocuklar, cinsiyet farklılığının değil, insan olmanın önemli olduğunun bilincine varır.
* Böylece cinsel üstünlük yerine, cinsiyetlerin eşitliği ve birbirlerine saygı teminatı oluşturur.
* Karma eğitim kız ve erkek arasında özgüveni ortaya çıkarır.
* Karma eğitim, ileride çocuklarımızın iş yaşamlarında karşılaşması muhtemel kadın erkek üstünlüğünü ortadan kaldırır.
Değerli Kamuoyu, Veli Der olarak, varoluş gerekçemizin ve mücadelemizin ana ekseni olan laik bilimsel eğitimin en önemli ve ayrılmaz parçası olarak gördüğümüz karma eğitimden asla vaz geçmeyiz. Karma eğitimin kaldırılmasına yönelik atılacak adımlara, her türlü meşru mücadele yöntemleriyle karşı duracağız."
Öğrenci Veli Derneği (Veli Der)