Geçen yıl kendi NFT pazar yerini kuran ve Instagram ile Facebook için NFT özellikleri açıklayan Meta, bir yıl sonra NFT projelerini sonlandırma kararı aldı.
Webtekno'nun haberine göre Metaverse ve blok zincirlerin yükselişiyle bu konseptlere hızla atılan Meta, NFT işine de giriş yapmıştı. Şirket, Instagram ve Facebook kullanıcıları için kendi NFT pazar yerini oluşturmuş, NFT üretimi ve alışverişini teşvik etmişti.
Fakat NFT’lerin hızlı çöküşüyle Meta da fikrinden vazgeçti. Meta’nın Ticaret ve Finansal Teknolojiler Başkanı Stephane Kasriel, Meta’nın NFT projelerini rafa kaldırdığını açıkladı. Böylelikle Meta’nın NFT macerası sadece bir yıl sürdü.
Meta, neden NFT’lerden vazgeçti?
Stephane Kasriel, yaptığı paylaşımda NFT’leri çöpe atma fikrinin gerekçesini “içerik üreticilerini desteklemek için diğer yollara odaklanmak” olarak paylaştı. Kasriel, paylaşımının devamında finans teknolojisi araçlarına yatırım yapmaya devam edeceklerini de belirtti.
Kararın açıklanmayan tarafına bakalım: NFT’lerin çöküşü
2020-2021 yıllarında zirve noktasına ulaşan NFT sektörü, milyonlarca dolara satılan maymun çizimleri, yüz binlerce dolara satılan ve tek bir renkten oluşan bir ‘çizim’, dümdüz bir taş fotoğrafı ve benzeri pek çok saçma alışverişe de ev sahipliği yapmıştı.
NFT’nin asıl fikri her ne kadar dijital sanata değer biçmek ve sanatın yeni internet çağında yer bulmasını sağlamak olsa da ne yazık ki piyasa böyle ilerlemedi. Kâr amacıyla oluşturulan, içerik üreticilerin kâr ortaklığı karşılığında anlaşmalarla reklamını yaptığı NFT projeleri ne yazık ki piyasanın da çöküşünü getirdi.
Geçen yıllarda milyonlarca dolara satılan NFT’lerin değerleri artık bin doların bile altına düştü. Bu da NFT sektörüne olan güveni büyük oranda zedeledi.