Yaşam

Koç Spor Fest, 19 Mayıs'ın 100. yılında Samsun'daydı: Yürüyoruz yolunda...

14 Mayıs 2019 00:00

T24

Koç Holding’in katkılarıya düzenlenen Koç Spor Fest’in 16.’sı bu yıl Samsun’da gerçekleştirildi. 14 yılda 38 şehirde 40 üniversiteye gidilen ve yaklaşık 122 bin kilometre yol kat edilen festivalin bu yılki durağında spor müsabakalarının yanı sıra 19 Mayıs'ın 100. yılını kutlamak için Samsun merkezde büyük bir yürüyüş de düzenlendi.

5 bini aşkın üniversiteli sporcu, antrenör ve spor insanını buluşturan Koç Spor Fest kapsamında, Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucu lideri Mustafa Kemal Atatürk’ün Samsun’a çıkışının 100. yılını kutlamak için pazartesi günü kent merkezinde on binlerce kişinin katılımıyla “19 Mayıs’ın 100’üncü Yılında Yürüyoruz Yolunda” etkinliği de düzenlendi. Cumhuriyet Meydanı’nda başlayan ve 1919 metrelik Türk bayrağı eşliğinde gerçekleştirilen yürüyüşe, festival kapsamında kente gelen sporcular ve antrenörleri ile Samsunlular katıldı. Yürüyüş, Atatürk’ün Bandırma Vapuru ile Samsun’a ayak bastığı yer olan Tütün İskelesi’nde sona erdi.

Yürüyüşe katılan Samsunlular, önceki yıllarda da 19 Mayıs sebebiyle benzer etkinliklerin her yıl düzenlendiğini ancak bu yılki yürüyüşün her zamankinden kalabalık olduğunu söyledi. Resmi rakamlara göre, yaklaşık 1 saat süren yürüyüşe 50 bine yakın kişi katıldı. Yürüyüşte, Samsun On Dokuz Mayıs Lisesi Hava Merasim Bölüğü ve 1919 metrelik bayrağı Samsunlulara eşlik ederken; güzergah üzerindeki evlerde yaşayan vatandaşlar da balkon ve pencerelerden kutlamalara katıldı.

Yürüyüşün ardından, Koç Spor Fest sahnesinde Aslı Gökyokuş ve Athena konser verdi.

TIKLAYIN - Punk’tan Cerrahi Tarikatı’na, Acun Medya’dan muhalifliğe: Samsun'daki Athena konserinin son 3 şarkısı ve Gökhan Özoğuz’un yolculuğu

Yürüyüş öncesinde festivalin ilk gün etkinlikleri kapsamında Ondokuz Mayıs Üniversitesi kampüsünde de çeşitli etkinlikler düzenlendi. Çeşitli spor müsabakalarının yanı pazartesi günü Atatürk Kongre ve Kültür Merkezi’nde KSF Talks da gerçekleştirildi. Hakan Bilgin’in moderatörlüğünde Fırat Tanış ile toplumsal cinsiyet eşitliği hakkında konuşulan etkinlikte, Dilek Çelebi de ‘Doğaçlama Tiyatro Sporu’ performansıyla seyircilerin karşısındaydı.

Spor müsabakaları ve etkinliklerle eş zamanlı olarak kampüse kurulan Challenge Zone kapsamında kurulan çeşitli oyun alanları da üniversitelileri bekliyordu.

Festivale katılan Koç Holding Kurumsal İletişim ve Dış İlişkiler Direktörü Oya Ünlü Kızıl, holding olarak ekonomik ve toplumsal kalkınmayı bir bütün olarak gördüklerini belirterek, “Bugün Samsun’da bulunmayı hem çok önemsiyor hem de üstümüze vazife olarak görüyoruz. Kurtuluş Savaşı mücadelemizin başladığı bu şehirde, Ülkemize, tarihimize gençlerimize ve tüm sporcularımıza yakışan muhteşem bir gün yaşıyoruz. Koç Holding olarak 19 Mayıs’ın 100’üncü yılında, Gençlik ve Spor Bayramımızın çok daha büyük coşkuyla, heyecanla ve tarihimize yakışır bir şekilde kutlanmasının bir parçası olduğumuz için de gurur duyuyoruz” dedi.

Gazetecilerle yaptığı sohbette, 16 yıldır düzenledikleri festivalle Türkiye’de spor yapma, izleyici olarak spor müsabakalarını takip etme kültürünü yükseltmek ve olimpiyat ruhunu ülkenin tamamına yaymanın yanı sıra kültürel ve sanatsal gelişime de katkıda bulunmayı amaçladıklarını belirten Ünlü Kızıl, sözlerine şöyle devam etti:

“Koç Spor Fest kapsamında Türkiye Üniversite Sporları Federasyonu’na sponsor olduğumuz yıl 12 branşta mücadele eden 10 bin civarı lisanslı sporcumuz vardı. Bugün ise; Koç Spor Fest’in 14’üncü yılında, 62 branşta 26 bin üniversiteli sporcu ile olimpiyat ruhunu Türkiye’nin dört bir yanına taşıyoruz. Her yıl gençleri dinliyor ve onların talepleri doğrultusunda yenilikler ekliyoruz.  Koç Spor Fest geldiğimiz noktada, bir festivalden öte daha iyi bir gelecek için gençleri birleştiren bir buluşma noktasına dönüştü.”

Koç Spor Fest’in bu yıl, ‘Adım Adım’ oluşumu ile ‘İyilik Peşinde Koşuları’nı başlattığını da kaydeden Ünlü Kızıl, “Bireysel bağış kültürünün gençlerden başlayarak toplumun geneline yayılmasına destek vermek için ‘Adım Adım Kampüs Koşuları’nı başlattık. Adım Adım, Koç Spor Fest’e özel bir alan açtı. 7 ildeki üniversitelerde koşu takımları oluştu ve şu ana kadar Koç Spor Fest’in etkinlik alanlarında bulunan 5 kilometrelik parkurdaki koşulara 1000’in üzerinde gönüllü koşucu katıldı. Eğitimden sağlığa 13 sivil toplum kuruluşunun kampanyasına destek verilmesine aracılık ettik. Koç Spor Fest kapsamındaki koşulara yapılan her destek için biz de o kadar bağış yapıyoruz. Gönüllülük, bağışçılık ve sivil topluma destek kültürü bu yaşlarda edinildiği zaman bir kültür haline gelip kalıcı oluyor. Biz de bir nebze olsun buna aracılık edebildiysek ne mutlu bize” diye konuştu.

Koç Spor Fest’in büyük final müsabakaları, 10 - 17 Mayıs tarihlerinde 5 bini aşkın sporcunun katılımıyla Jimnastik, Atletizm, Basketbol, Voleybol, Hentbol, Yüzme, Futbol ve Dağ Bisikleti branşlarında Samsun Ondokuz Mayıs Üniversitesi’nde gerçekleşecek.