Yeni yapılan bir ankette, Amerika Birleşik Devletleri'ndeki(ABD) gençlerin yüzde 1'inden azının düzenli olarak sanal gerçeklik (VR) başlıkları kullandığı belirlendi.
Independent Türkçe'nin haberine göre, Piper Sandler tarafından bu hafta yayımlanan ankete katılan gençlerin üçte birinden daha azının bir VR cihazına sahip olduğu, bunların sadece yüzde 4'ünün bu cihazları her gün kullandığı ortaya çıktı. Piper Sandler analistleri, "Kullanımdaki bu isteksizlik, bizim için VR'ın hâlâ 'ilk günlerini' yaşadığını ve bu cihazların akıllı telefonlardan daha az önemli olduğunu gösteriyor" diye yazdı.
Yarısından fazlası emin değil
ABD'deki 5 bin 690 gencin katıldığı ankette, katılımcıların yalnızca yüzde 7'sinin VR başlık satın almayı planladığı, yarısından fazlasınınsa bundan emin olmadığı veya bu cihazlara ilgi duymadığı belirlendi.
Meta'nın bu yılın ilerleyen dönemlerinde Quest 3 adlı yeni bir VR başlığını piyasaya sürmesi, fiyatınınsa 500 dolar civarında olması bekleniyor. Şirketin değeri, sahibi Mark Zuckerberg'in yeni oluşan metaverse endüstrisine yönelme planının sonucunda, 2022'de yüzde 60'tan fazla düşmüştü.
"Yaklaşık 1 milyar insana erişmeyi umuyoruz"
Geçen haziranda verdiği bir röportajda Zuckerberg , VR teknolojisinin Facebook, Instagram ve WhatsApp dahil diğer işletmelerinden daha büyük olacağını öne sürmüş, "Temelde metaverse'te yüzlerce dolarlık alışveriş yapan, her biri dijital ürünler, dijital içerikler, kendilerini ifade etmek için farklı şeyler satın alan yaklaşık 1 milyar insana erişmeyi umuyoruz" ifadelerini kullanmıştı.
Zuckerberg, "Yani bu avatarları için kıyafetler, sanal evleri için farklı dijital ürünler, sanal konferans odalarını dekore etmek için eşyalar, sanal ve artırılmış gerçeklikte ve genel olarak metaverse genelinde daha üretken olmak için yardımcı programlar da olabilir " demişti.
Meta'nın Reality Labs birimi geçen yıl 13,72 milyar dolar zarar etmiş ve şirket, "2023'teki faaliyet kayıplarının yıldan yıla önemli ölçüde artacağı" uyarısını yapmıştı.