Yaşam

Akran zorbalığı; okullardaki toplumsal şiddetin yansıması

Bu sorunun kökeninde yalnızca eğitim sisteminin değil, geniş toplumsal faktörlerin de etkili olduğu vurgulandı

22 Aralık 2024 07:19

Güncelleme: 22 Aralık 2024 07:28

Akran zorbalığı, okullarda giderek artan bir sorun olarak, toplumsal şiddetin eğitim ortamlarına yansımasını gözler önüne seriyor. Eğitimci ve yazar Müjdat Ataman'ın yeni kitabı "Eyvah, Okuldan Arıyorlar", bu yaygın soruna dikkat çekerek, hem ailelerin hem de eğitimcilerin üzerine düşen sorumlulukları ve mücadele yöntemlerini ele alıyor. Toplumsal şiddetin ve cezasızlık politikalarının okullarda yarattığı etkilerle mücadelenin yollarını açıklayan Ataman, akran zorbalığını, çözüm önerileriyle birlikte kapsamlı bir şekilde tartışıyor.

2023 Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması (TIMSS) raporu, dünya genelinde 4. ve 8. sınıf öğrencilerinin matematik ve fen bilimleri alanındaki başarılarını değerlendirerek Türkiye'deki okullarda akran zorbalığının giderek artan bir sorun olduğunu belirgin bir şekilde ortaya koydu.

BirGün'de yer alan habere göre, eğitimci ve yazar Müjdat Ataman ise, "Eyvah, Okuldan Arıyorlar" isimli yeni kitabında öğrenciler arasında yaygınlaşan akran zorbalığına dikkat çekti. Ataman, özellikle okul yöneticileri ve öğretmenlerin artan zorbalık vakaları karşısında büyük zorluklar yaşadığını belirtti. Bu sorunun kökeninde yalnızca eğitim sisteminin değil, geniş toplumsal faktörlerin de etkili olduğunu vurgulayarak, toplumsal şiddetin ve cezasızlık politikalarının okullara yansımasının bu sorunu derinleştirdiğini ifade etti.

Ataman, "Okul toplumun yansımasıdır" sözleriyle, çocukların büyüme sürecinde karşılaştıkları zorbalık vakalarının aslında geniş toplumsal yapılar tarafından şekillendirildiğini belirtti. Bağımsızlaşma sürecinde aile desteği gören, duyguları önemseyen ve vicdani gelişime teşvik edilen çocukların, genellikle ne zorbalık eğiliminde bulunduğunu ne de zorbalıkla karşı karşıya kaldığını söyledi.

Millî Eğitim Bakanlığı'nın akran zorbalığıyla mücadelede hazırladığı programlar ve artırılan psikolojik danışman sayısı gibi önlemler, bu sorunun üstesinden gelinmesi için atılan adımlar arasında yer aldı. Ancak Ataman, bu önlemlerin yeterli olmadığını ve okullarda zorbalıkla mücadelede toplumsal iyi oluşa yatırım yapmanın, toplumsal şiddet olaylarını azaltmanın bu sorunun çözümünde daha etkili olacağını vurguladı.


 
 

 

 

 

 

 

Haber, değiştirilmeden kaynağından otomatik olarak eklenmiştir