10 Mart 2017

Dev goril yine sahneye çıkıyor

Bu bitmez tükenmez gözüken masal, bir yerden sonra biraz yoruculaşmıyor değil ama...

KONG: KAFATASI ADASI                 X   X   X
(Kong: The Skull Island)

Yönetmen: Jordan Vogt Joberts
Senaryo: Dan Gilroy, Max Borenstein, Derek Connolly
Görüntü: Larry Fong
Müzik: Henry Jackman
Oyuncular: Tom Hiddleston, Samuel L. Jackson, Brie Larson, John C. Reilly, John Goodman, Corey Hawkins, John Ortiz, Tian Jing, Miyavi, Richard Jenkins, Jason Mitchell

Warner Bros filmi.

 

King Kong, malum, sinemanın en eski canavarlarındandır: İngiliz yazarı Edgar Wallace’a dayanan eserin 1933’de Merian C. Cooper - Ernest Schoedsack ikilisi tarafından yönetilmiş uyarlaması da, ben dahil birçok eleştirmenin '100 Yılın 10 Filmi' seçimlerine girmiştir –bir yıl öncesinin James Whale uyarlaması ünlü Frankenstein’ın hemen ardından...

Sonraki çevrimleri teknik açıdan çok daha iddialı olsa da, o ilk filmin etkisine ulaşamadı. Şimdiyse ana kahramanı farklı bir çerçeveye oturtan yeni bir uyarlama geliyor. Ve teknolojisiyle hayli iddialı, giderek başarılı gözüküyor.

Dev goril bu kez Pasifik Okyanusu'nda, sürekli fırtınayla  çevrili olduğu için kolay ulaşılamayan ve pek az bilinen Skull Island- Kafatası Adası’nda yaşamaktadır. İlk kez 1944’ler civarında fark edilir, bir Amerikan askeri birliğini yok eder. Hayatta kalan tek asker ise orada yerleşip kalır.  

Aradan 30 yıl kadar geçer. Adanın gizemini duyan ve bilen bir bilim adamının ısrarıyla Amerikan ordusu bir keşif gücü yollamayı kabul eder.

Ve orada yalnızca dev gorili değil, hepsi aynı ölçüde devasa bir seri ölümcül yaratığı ve korku içinde yaşamaya çalışan bir halkı keşfederler. Geri dönmeleri hiç de kolay olmayacaktır.

Film Batı uygarlığının bu tür yapıtları, yani hayli uzak yörelerde hayatta kalmış tarih öncesi yaratıkların ve tükendiği sanılan türlerin yeniden boy gösterdiği yapıtları hatırlatıyor. Başta Jules Verne’in Deniz Altında 20.000 Fersah, Esrarengiz Ada ve benzeri romanları; İngiliz korku yazarlarının –Mary Shelley, Bram Stokar, H. G. Wells- yapıtları, vs.

Ve çağdaş sinemanın bunlara kattıkları. Özellikle Spielberg filmleri: Jaws ya da Kutsal Hazine Avcıları serileri.

Genç yazar, yönetmen, ve yapımcı Jordan Vogt-Roberts, eski Kong efsanesini yenilerken dur durak bilmeyen bir tempo sağlamayı, hayli sempatik karakterler oluşturmayı, yaratıkların her birine yeterince ürkünçlük katmayı da başarmış.

Arada o garip insanlardan ve ürkünç yaratıklardan fırsat bulup oyuncuları fark etmek de keyifli. Hayli özlenen Samuel L. Jackson, John C. Reilly, John Goodman veya Richard Jenkins’i iyi işlenmiş karakterlerde bulmak. Özellikle de John C. Reilly’yi...

Taze Oscarlı Brie Larson’u hikâyenin hemen tek kadın kahramanı olarak ve de Kong filmlerinin ayrılmaz kişiliği, canavara en çok yaklaşabilen insan olarak görmek de fena değil.

Ve de Tom Hiddleston’un ürkeklikle cesaret arasında sallanan baş kahramanı veya farklı etnik gruplardan John Ortiz, Tiuang Jing, Miyavi gibi kişileri izlemek de insanı doyuruyor.

Bu bitmez tükenmez gözüken masal, bir yerden sonra biraz yoruculaşmıyor değil. Ama içinizdeki o büyümeyen çoçuk yanı koruyabilirseniz, aldığınız zevk hemen hemen finale dek sürüyor.


YARIN: DELİ  AŞK

 

 

Yazarın Diğer Yazıları

Aksiyon sinemasında çekici ve modern bir zirve

'Avcı Kraven'de pek uyum sağlamayan, karmaşık ve biraz zıt motifler olduğunu biliyorum. Ama belki bu filmin gücünü oluşturan asıl öge. Bunca tema içinde böylesine çekici bir filme ulaşmak... Kolay olabilir mi?

Son dönemin en büyük düş kırklığı getiren filmi

Her şeyin sonuç olarak bir özenti gibi durduğu "Hain"de, cesetler birbiri ardına geliyor. Sonu yok sanki... Sonunda bir tek başkan, yani Haldun Dormen sağ kalıyor. Acaba ona olan saygıdan mı dersiniz?

Kadın özgürlüğüne adanmış çok özgün bir komedi

Mukadderat; bir yandan yalnız bizde değil, tüm dünyada da var olan aile kurumunun miras denen olayla boğuşmasını ele alır. Öte yandan bu yaşlanmayı kabul etmeyen bir kadının portresidir

"
"