Show niteliğindeki mega gösterileri ile geleneksel defile kodlarını yeniden yorumlayarak 2000’li yıllara damgasını vuran amblematik iç çamaşırı markası Victoria’s Secret, altı yıllık suskunluğunu bozarak podyumlara görkemli bir dönüş gerçekleştirdi.
Markanın bu kez, “süper siluetli melekler” yerine, her yaştan, her bedenden tüm kadınlarla kucak açma stratejisi ise şaşırtmadı.
Victoria’s Secret, iş birliği yaptığı mankenlere kilo almamaları için sert kurallar uyguladığı için protestolara maruz kalmış, yönetimin karıştığı skandal niteliğindeki birtakım olayların basına yansıması ile finansal çöküşe geçmişti.
Kız arkadaşına iç çamaşırı satın almak için girdiği mağazalarda tuhaf bakışlara maruz kalan çekingen ruhlu Roy Raymond, birçok erkeğin kendisi ile aynı kaderi paylaştığını gözlemler. Raymond, çareyi bir iç çamaşırı markası yaratmakta bulur ve 1977 yılında “Victoria’s Secret” doğar.
Roy Raymond
Genç Amerikalı girişimci, Kraliçe Viktorya dönemine olan ilgisini yarattığı markasının kimliğine yansıtarak, korse ve jartiyer gibi iç giyim aksesuarlarını ön plana çıkarır. Ancak Raymond asıl hedefine, açtığı mağazalara giren müşterilerin ve bilhassa erkeklerin, numune üzerinden sipariş vererek adrese yollatma yöntemini hayata geçirerek ulaşır. Müşteri, butikte rahatça modelleri inceleyerek kasaya gider ve istediği beden siparişini verir. Ayrıca katalog üzerinden sipariş verme yöntemini de başlatmış olur.
1982 yılında küçük çaplı bir işletmenin ötesine geçen marka, The Limited Şirketi tarafından satın alınarak büyüme yolundaki adımın atmış olur, ancak
Roy Raymond, 1993 yılında tam olarak nedeni bilinmeyen bir nedenle intihar eder ve markanın kontrolü tamamen şirkete geçer.
Victoria’s Secret, 1995 yılında başlattığı “Angel’s Show” defileleri ile asıl şöhretini kazanmaya başladı. Sadece dönemin top modellerinin ve plastik mükemmellikteki yeni mankenlerin sunduğu iç çamaşırı koleksiyonları, geleneksel bir moda defilesinden çok, büyük bütçeli sahne gösterisi niteliği taşıyordu.
Alessandra Ambrasio, Heidi Kluman, Tyra Banks,Kindal Jenner, Gigi Hadid, Taylor Hill, Gisele Bündchen, Naomi Campell gibi dönemin en güzel kadınlarının bir arada podyuma çıkması, Ellie Goulding, Lady Gaga, Bruno Mars, Weeknd gibi şarkıcı ve müzisyenlerin katkısı ile “Angel’s Show”, canlı olarak tüm dünyaya naklen yayınlanan mega bir sahne performansına dönüşmüştü.
Gigi Hadid
Bir yandan marka yönetiminden bazı kişiliklerin karıştığı skandallar, diğer yandan mankenlere kilo almamaları yönünde yapılan ağır baskılar sonucu gerçekleşen protestolar, markaya satış performansı kaybettirmiş ve show geleneği 2019 yılında sonlandırılmıştı.
Victoria’s Secret, 6 yıl sonra yeni bir yönetim ve strateji ile tekrar podyumda.
Bella Hadid
Rönesans (yeniden doğuş) sloganı ile 15 Ekim’de düzenlenen mega gösteri ile dönüş yapan iç çamaşırı markası, bu kez her yaş, her beden kadına mavi boncuk dağıtarak yeni meleklerini podyuma çıkardı.
Sadece kadınların görev aldığı performans gösterisinde sahnede 78 yaşındaki şarkıcı Cher, podyumda ise artık olgunluk dönemine girmiş olan Adriana Lima, Kate Moss, Gigi Hadid, Eva Herzigova, Fransa’nın eski First Lady’si Carla Bruni Sarkozy. 56 yaşında hâlâ hoş, esprili, doğal ve alımlı... Aynı, Paris’e gelip manken olarak çalışmaya başladığı dönemde tanıştığım Sarkozy’siz Carla…
Carla BruniSarkozy
Tüm kadınlara kucak açma stratejisi çerçevesinde başka kimler mi podyumda idi?
Dünyanın en tanınmış iki büyük beden modeli, Ashley Graham ve Paloma Elsesser, Brezilyalı transseksüel manken Valentina Sampaio, 21 yaşındaki manken ve sosyal medya fenomeni Alex Consani sosyal medya platformlarından canlı olarak yayınlanan defilede rol aldılar. Bir zamanlar podyumları kasıp kavurmuş olan ve 20 yıl sonra tekrar kanatlı melek olarak geri gelen 50 yaşındaki Tyra Banks’da unutmayalım.
Tyra Banks
Victoria’s Secret, marka olarak eski altın çağına geri dönecek mi zaman gösterecek ancak plastik bebek tutkusundan vazgeçerek yeni bir strateji uygulamaya geçmesi geniş tüketici kitlesinin kızgınlığını bir nebze unutturacak şüphesiz.
Şahsi kanım ise bir zamanlar gerçekten sahne değeri olan kanatlı mankenler devrinin geride kalmış olması. Hep yenilik üzerine kurulmuş olan moda kodları dünden günümüze, bugünden geleceğe ışık hızı ile geçiş yapıyor.
Mutlu hafta sonları…
Alex Akimoğlu kimdir?
Alex Akimoğlu, 1976 yılında Fransa'ya giderek Sorbonne Üniversitesi Fransızca ve Joffrin Byrs Akademisi moda tasarımcılığı bölümlerini bitirdi. Aynı zamanda École Supérieure de Journalisme'de (Gazetecllik Yüksek Okulu) öğrenim gördü.
Pierre Cardin, Jean Louis Scherrer ve Japon markası Hanae Mori'de tasarımcı olarak Paris ve Tokyo'da kariyerini sürdürdü.
London Kent University, İstanbul Ticaret Üniversitesi ve İstanbul Bilgi Üniversitesi moda tasarım bölümlerinde akademisyen olarak görev aldı.
Radikal gazetesinde başladığı moda yazarlığına (1997-2007), Referans gazetesinde “Moda Ekonomi” köşesinde (2009 - 2010), İstanbul Life m.o.d.a İstanbul köşesinde (2010 - 2019), ELLE Türkiye dergisinde ELLE Son Bakış köşesi ile devam etti.
2020 yılından beri T24'te yazıyor.
|