08 Ocak 2023

2023 yaz modası: Erkek bedenine özgürlük

Pandemi sonrası tekrar canlanan ve eski günlerine dönüş yapan moda dünyasında moda haftaları, fuarlar ve diğer etkinlikler tüm hızı ile devam ederken, kadın koleksiyonlarına paralel olarak erkek defileleri de her zamankinden daha "can alıcı" bir boyuta geçmiş durumda. Kadın-erkek giyim kodlarını birbirine yaklaştırarak yeni bir sentez yaratan tasarımcıların son şakası ise, 2023 yaz sezonunda erkeklere süper mini şort ve ceket altına sutyen giydirmek oldu!

1980-90'lı yılların "Deli Çocuğu" Jean Paul Gaultier, ilginç fikirleri ile kadın giyim tarzını uç noktalara taşımış, "Gaultier Şakaları"nı erkeklere de tatbik etmeye çalışmıştı. Defilelerinde kilt etek giydiren, erkeklere özel bir makyaj seti tasarlayan Gaulter'nin bu atılımları o dönemde skandal olarak nitelendirilmişti.

Ancak o dönemden günümüze geçen zaman diliminde, erkek modası mutasyona uğrayarak başka bir estetik anlayışına yöneldi. 

Moda trendlerine yön veren tasarımcıların 2023 sezonunu için öngördükleri sloganların başında "erkek bedenine özgürlük" geliyor.

Sıkıcı kostüm kravat geleneği şimdilik rafa kalkarken, tüy hafifliğindeki kumaşlardan tasarlanmış ceket ve geniş kesimli pantolon veya bermuda şortlar, çıplak tene giyilerek gittikçe ısınan dünyamızın iklim şartlarına ayak uydurmamızı sağlayacak. Giorgio Armani pastel gri renk paletindeki koleksiyonu ile bu trendin öncülerinden biri olacak gibi gözüküyor. 

"Babamın pijaması" olarak nitelendirilen çizgili ince poplin kumaş ev giysisi ise, önümüzdeki yaz sokak giysisine dönüşecek.

Givenchy, pijama kumaşından tasarlanmış gömlek ve şort kombinine podyumda eklediği eldivenlerle tarz kazandırmak istemiş olsa da bu eğilimin hafif versiyonlarının sokakta ilgi görebileceğini düşünüyorum. 

2023 yaz sezonunun bir diğer ilginç detayı ise, Fransız Tasarımcı Marine Serré'nin öncülüğündeki düz veya desenli kumaştan tasarlanmış gömlek + pantolon trendi. Erkekler için yeni ve pratik bir giyim şekli olabilir.

Denim, her zamankinden daha da yüksek dozda yaz sezonunun vazgeçilmezlerinden olacak. Geniş bir ürün yelpazesine yayılmış olarak gördüğümüz ilginç tasarımlar, Dolce & Gabanna başta olmak üzere birçok markanın koleksiyonlarında yerini alıyor. İtalyan markası Fendi, bir adım ileriye giderek mayo üstüne giyilmesi öngörülen bir elbise tasarımını erkelere sunuyor!

 

Prada, J. W. Anderson gibi markaların birkaç kot ürününü bir arada giydirerek yarattıkları "full demim" tarzı da bir hayli ilgi çekici.

Cow-boy kıyafetlerinden esinlenerek tasarlanmış püskül detaylı gömlek ve kot modelleri de 2023 yaz sezonunda vitrine çıkacak gibi görünüyor.

Klasik parçalara yeni anlamlar yükleyerek modanın kodlarını tekrar yazmaya çalışan tasarımcılar, sınırları zorlayan tasarımları ile erkek defilelerini de kadınlarınki kadar ilginç kılmaya çalışıyorlar. Şaşırtıcı, eğlenceli detaylarla basının ve sosyal medyanın merceğine giriyorlar.

2023 yaz sezonunun, podyumları kasıp kavuran "doğanın gücü" trendinin sokağa yansıması biraz zor olacak gibi görünse de verilen mesajlar ses getirdi.

Loewe markasının çim detaylı trençkot modelleri ile Louis Vuitton'un çiçek peyzaj desenli takım elbiseleri bu akımın örneklerinden.

Erkek aksesuarlarında zincir kolye, takı akımı tüm hızı ile sürerken, kolye niteliği taşıyan cep telefonu aksesuarları da yaz sezonunda bir hayli revaçta olacak.

T24 okurlarına mutlu yıllar dilerim.

Alex Akimoğlu kimdir?

Alex Akimoğlu, 1976 yılında Fransa'ya giderek Sorbonne Üniversitesi Fransızca ve Joffrin Byrs Akademisi moda tasarımcılığı bölümlerini bitirdi. Aynı zamanda École Supérieure de Journalisme'de (Gazetecllik Yüksek Okulu) öğrenim gördü.

Pierre Cardin, Jean Louis Scherrer ve Japon markası Hanae Mori'de tasarımcı olarak Paris ve Tokyo'da kariyerini sürdürdü.

Radikal gazetesinde başladığı moda yazarlığına (1997-2007), Referans gazetesinde “Moda Ekonomi” köşesinde (2009 - 2010), İstanbul Life m.o.d.a İstanbul köşesinde (2010 - 2019), ELLE Türkiye dergisinde ELLE Son Bakış köşesi ile devam etti.

2020 yılından beri T24'te yazıyor.

Yazarın Diğer Yazıları

Bir kadın başkan adayının stil anatomisi

Amerika Birleşik Devletleri başkan adayının Converse marka ayakkabılara olan tutkusunun bizzat kendisi tarafından ön plana çıkarılıyor olması da şüphesiz ustaca kurgulanmış bir stratejinin sonucu

Zarina’nın marka oyunları

Hızlı moda markaları bile yaratıcılık ve tasarım olgularının marka kimliğini yaratmadaki önemini kavrayarak yatırımlarını bu doğrultuya yöneltmiş durumdalar

56 yaşındaki eski First Lady, 21’lik transseksüel mankenle aynı podyumda

Victoria’s Secret, marka olarak eski altın çağına geri dönecek mi zaman gösterecek ancak plastik bebek tutkusundan vazgeçerek yeni bir strateji uygulamaya geçmesi geniş tüketici kitlesinin kızgınlığını bir nebze unutturacak şüphesiz

"
"