"Seçim atmosferi etkiledi"
Cenk Angın, makroekonomik gelişmeler ve seçim atmosferinin sektör hedeflerini etkilediğini, özellikle yerli turist üzerinde de eksi yönde bir etki yarattığını kaydetti. Sektörün farklı bir yıl geçirdiğini, fiyatlarda yüzde 40-50'lik artışlar yaşandığını anlatan Angın, “Tüketici açısından fiyatlar geçen yıl yaptığı tatilin çok üzerine çıktı. İlk 6 ayda önce bir idrak etme, sonra sindirme ve sonrasında alışverişe başlama süreci geçirildi. Erken rezervasyon dönemine çok iyi başladık sektör olarak. Ancak fiyatlardaki yükselişle tüketici buluştukça o ilk dönemdeki hızı kaybetti. Biz de fiyatların bu derece yükseleceğini tahmin etmemiştik” yorumunu yaptı.
Bu yıl tatil planlarının seçim atmosferi altında kaldığına dikkat çeken Angın, bu yıl tüketicinin tatilden vazgeçtiğini ya da iki bayram dönemine yönelik tatil planı yaptığını dile getirdi.