Ekonomi

‘Soğuk içecek’ ve ‘Z kuşağı’ etkisi; Starbucks’tan yılın ikinci çeyreği için rekor satış geliri açıklaması

Yılın ikinci çeyreğinde 8,2 milyar dolar düzeyinde satış geliri açıklayan kahve devinin kurucusu ve geçici CEO'su Howard Schultz, içecek satışlarının yüzde 75’ini soğuk içeceklerin oluşturduğunu söyledi

03 Ağustos 2022 19:34

T24 Ekonomi

Kahve devi Starbucks, serinletici içecekleri Pineapple Passionfruit ve Iced Shaken Espresso siparişlerinin de etkisiyle, satış gelirlerinin yılın ikinci çeyreğinde 8,2 milyar dolarlık rekor seviyeye ulaştığını açıkladı.

 Oksijen gazetesinde yer alan ve New York Times’tan Julie Creswell’in hazırladığı habere göre Starbucks'ın kurucusu ve geçici CEO'su Howard Schultz, “ikinci çeyrekte içecek satışlarının yüzde 75’ini oluşturan soğuk içeceklerin, genç tüketicilerin içeceği kişiselleştirmeyi sevmesi ve sosyal medyada fotoğraflarını yayınlaması nedeniyle Z kuşağının favorisi olduğunu” söyledi.

Schultz, “Kişiselleştirmede soğuk içecekler konusunda erken bir aşamadayız ve bu bize rekabet avantajı sağlıyor” dedi. Schultz ayrıca, daha fazla çalışan ofiste çalışmaya dönüp yolda sabah kahvelerini almaya başladıkça gelirlerinin artmaya devam edeceğini öngördüğünü ekledi. 

Yeni CEO arıyor

Nisan ayında Starbucks'ın dizginlerini Kevin Johnson'dan üçüncü kez devralan Schultz, kendisinin ve ekibinin son dört ayın çoğunu dünyanın dört bir yanındaki Starbucks mağazalarını ziyaret ederek ve çalışanlarla buluşarak geçirdiğini söyledi. Bu toplantılar, şirketin temmuz ayında “yeniden icat” olarak gördüğü şeyi şekillendirmeye yardımcı oldu.

Schultz ayrıca CEO için potansiyel adaylarla görüştüğünü ve adayın sorunsuz bir başlangıç ​​yapmasını sağlamak için "gerektiği kadar" devam edeceğini söyledi. Ardından bir sonraki CEO'ya “mentorluk yapmak ve yardım etmek” için yönetim kuruluna geçiş yapacağını da belirtti.

 TIKLAYIN | İyi Partili Aslan'dan Bilal Erdoğan paylaşımı: Zaten Türk kahvesi içmek için Starbucks'a giden de ne bileyim…