Ekonomi

Şişecam'dan dokuz ayda 136 milyar lira net satış

İlk üç çeyrekte Şişecam'ın ihracatı 730 milyon dolar oldu

09 Kasım 2024 11:25

T24 Ekonomi

Şişecam, dokuz aylık net satışlarının 136 milyar lira seviyesinde olduğunu bildirdi.

Şirketten yapılan açıklamaya göre, Şişecam'ın 9 aylık dönemde konsolide net satışları 136 milyar lira olurken, Türkiye'den yapılan ihracatla Türkiye dışı üretimlerden yapılan satışların toplamını ifade eden uluslararası satışların konsolide satışlar içindeki payı ise yüzde 59 seviyesinde gerçekleşti.

İlk üç çeyrekte Şişecam'ın toplam yatırımları 18,6 milyar lira, ihracatı ise 730 milyon dolar oldu.

Bu dönemde 4,2 milyon ton cam üreten şirket, 3,5 milyon ton soda külü ve 2,8 milyon ton endüstriyel hammadde üretimi gerçekleştirdi.

Şişecam Genel Müdürü: Yarının ihtiyaçlarına cevap vereceğiz

Açıklamada görüşlerine yer verilen Şişecam Genel Müdürü Görkem Elverici, küresel piyasalardaki belirsizlikler ve ekonomik dalgalanmaların, pek çok sektörde olduğu gibi kendilerinin de satış gelirlerini ve kârlılık hedeflerini etkilediğini belirterek, şu değerlendirmede bulundu: "Ancak bu durum karşısında, kontrolü elden bırakmadan ve uzun vadeli hedeflerimizden uzaklaşmadan kısa ve orta vadeli stratejilerimizi güncelliyor, riskleri yöneterek faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. Hem finansal hem de operasyonel verimliliği öncelikli olarak ele alıyor, bütçe kontrolünü bu dönemde odaklanmamız gereken en önemli unsurlardan biri olarak görüyoruz."

Şirketin 89 yıllık geçmişine vurgu yapan Elverici, "Cam üretim teknolojilerinin geleceğini şekillendirmek için 'Plant of the Future' platformumuzu tanıttık. Açık inovasyona dayalı bu platform ile bir 'hizmet modeli' oluşturmayı ve ardından modeli başta dünyada ilk 3 üretici arasında yer aldığımız soda külü endüstrisi olmak üzere, portföyümüzdeki diğer sektörlere de yaymayı hedefliyoruz. Bu inisiyatifle en iyi uygulamanın değil, yarının ihtiyaçlarına cevap verecek çözümlerin peşinde olacağız" bilgisini verdi.

Elverici, Şişecam’ın 89 yıllık kurumsal geçmişinden aldığı güçle uzun vadeli hedeflerine bağlı kalarak operasyonel dayanıklılığı artırma ve stratejik planlarını geliştirme çabalarını sürdüreceğini vurguladı.


"Köln Radyosu, Türkiye'de sesini duyuramayanların da radyosuydu"