Son yıllarda dünya çapında da benimsenen bu yöntem, odak noktasını ezberden uzaklaştırıp konuyu daha derinlemesine anlamaya dayanıyor.
Singapur matematiği altında yatan iki temel fikir var: İngilizce CPA kısaltmasıyla ifade edilen Somut, Resimsel, Soyut yaklaşım ve ustalaşma olgusu, yani konuyu sindirerek hakim olma.
"Toplama işlemi için küpleri olabilir ve onları bir araya getirebilirler. Resimsel bir şeyler yapabilirler. Sadece sayılardan oluşmayan, toplaması daha kolay olan ve kendileriyle daha kolay ilişkilendirebilecekleri çiçek, insan, kurbağa gibi resimleri bir araya getirerek bu işlemi yaparlar."
Dr. Lindorff, "Singapur matematik yöntemi ezbere dayalı değil" diyor.
'Ustalaşma' kavramı
Singapur matematiğinin bir diğer ayağı da "ustalık" kavramına dayanır; sınıftaki her öğrenci birlikte ilerler, kimse geride kalmaz.
Örneğin, çocuklar toplama işlemi gibi belli bir konuyu öğrendiklerinde, bazıları bunu diğerlerinden daha hızlı kavrayabilir.
Ancak bu öğrencilere tamamen farklı bir konuya geçmek yerine, kavrayışlarını derinleştirecek şekilde aynı konuyla ilgili ek etkinlikler verilir.
Dr. Lindorff, "Bu, herkesin durup geriden geleni beklemesi anlamına gelmiyor" diyor.
"Buradaki fikir, bazı çocuklar toplama işlemini çok iyi anlıyorsa, öğretmenin onları çıkarma işlemine geçirmeyeceği, bunun yerine toplama kavramını biraz daha genişleten bir şey vereceğidir."
Bu aktiviteler daha büyük sayılar ya da farklı formatlar üzerinde çalışma şeklinde olabilir.
Böylece daha iyi anlayan çocuklar, sınıfın geri kalanıyla aynı tür problemleri çözmeye devam eder, ancak bunu farklı bir şekilde yaparlar.
Singapur matematiğinde, öğrencilerin matematiği önemli ve ulaşılabilir olarak algılamalarını sağlamak çok önemli.
Dr. Lindorff, "Buradaki fikir, herkesin matematik yapabileceği ve herkesin buna bir dereceye kadar hakim olabilmesidir" diye açıklıyor:
"Bazıları daha hızlı olabilir, bazıları anladıkları şeyde biraz daha derin olabilir... Genellikle bazı insanların matematiği anladığını ve bazılarının anlamadığını düşünürüz; aslında böyle değildir, Singapur matematiğinin altında yatan şey de bu değil."
Singapur matematiği başka yerlerde de işe yarayabilir mi?
Bu yöntem ABD, Kanada, İsrail, İngiltere ve daha pek çok ülkede kullanılıyor.
Ancak Dr. Lindorff, Singapur matematiği yönteminin başarısının Singapur'un eğitim kültürü, bağlamı ve tarihiyle yakından ilgili olduğuna inanıyor.
"Bu yöntemi alıp başka ülkelerde uygulayabileceğinizi sanmıyorum" diyor.
"Singapur'un ilginç ve benzersiz bir tarihi var ve çok küçük bir yer. Singapur'da eğitimde değişim üzerine düşünmek, İngiltere ya da ABD'de değişim üzerine düşünmekten farklı."
Lindorff ayrıca Singapur'daki öğretmenlerin diğer ülkelere kıyasla daha parlak kariyer beklentilerine ve daha iyi desteğe sahip olduğuna inanıyor.
Singapurlu çocukların matematik eğitimine yaklaşımının da Singapur matematiğinin başarısında belirleyici bir faktör olduğuna dikkat çekiyor.
"İnsanlar matematik öğrenmenin faydası ve amacı nedir diye sorguluyor."