Din adamı yetiştirmek için kurulan ancak fen, sosyal ve anadolu liseleri programlarını bünyesinde toplayan imam hatip liselerindeki akademik başarısızlığın önlenememesi Milli Eğitim Bakanlığı'nı (MEB) yeniden harekete geçirdi. İmam hatip lisesi öğrencilerinin akademik seviyelerini güçlendirmek amacı ile “Akademik Destek Programı” hazırlandı.
Birgün'den Mustafa Mert Bildircin'in haberine göre, devamsızlık, yıl sonu ve üniversite sınavı başarısızlığında diğer okul türlerine göre başı çeken imam hatipler için akademik destek alınması kararlaştırıldı. İmam hatip lisesi öğrencilerinin tercih edecekleri yükseköğretim kurumlarına göre bilimsel yönlerini geliştirmek, fen ve sosyal bilimler alanlarındaki akademik öğrenmelerini iyileştirmek amacıyla yeni bir proje başlatıldı.
Akademik Destek Programı adı verilen proje kapsamında, “Yabancı dil, geleneksel ve çağdaş görsel sanatlar, musiki veya spora ilgi duyan öğrencilerin ilgi, istidat ve kabiliyetleri doğrultusunda yetişmelerine imkan tanımak için” anadolu imam hatip liselerinde program çeşitliliğine gidileceği belirtildi.
Program dahilinde anadolu imam hatip liselerine yönelik yapılacak çalışmaların bazıları şöyle sıralandı:
- Okullar en az bir üniversite ile işbirliği içinde olacak ve protokol imzalayacak. Etkinliklerin uygulanmasında hedeflenen amaçları gerçekleştirmek için Bakanlık merkez teşkilatı, il-ilçe milli eğitim müdürlükleri, üniversiteler, müftülükler, ilgili diğer kamu kurum ve kuruluşları, yerel yönetimler, sivil toplum kuruluşları ve okul aile birlikleri gibi paydaşlarla işbirliği yapılacak.
- Çalışmaları koordine etmek üzere okul müdürünün ya da görevlendireceği bir müdür yardımcısının başkanlığında fen bilimleri alanı ve sosyal bilimleri alanının her biri için bir koordinatör öğretmenin yanı sıra diğer öğretmenlerden oluşan beş kişilik ADEP Yürütme Komisyonu oluşturulacak.
- Okullara fen ve sosyal bilimler zümre odası tahsis edilecek. Bu oda, ilgili alan öğretmenleri, koordinatörleri, danışman akademisyenler ve gerektiğinde öğrencilerle çalışmalar yapacak.