Gündem

Melen Barajı'nda çalışmalar durdu; şirket tasfiye kararı aldı

Melen Barajı’nın gövdesinde oluşan çatlakları güçlendirmek için DSİ’nin açtığı ihaleyi alan şirket çalışmaları durdurdu.

21 Temmuz 2022 10:57

İstanbul'un su sorununu çözmek için 2014 yılında temeli atılan Sakarya'daki Melen Barajı'nın gövdesinde oluşan çatlakları güçlendirmek için Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü’nün (DSİ) açtığı  412 milyon 151 bin 148 TL'lik ihaleyi alan şirket,  çalışmaları durdurdu. DSİ ile beklenmeyen fiyat artışları konusunda anlaşamayan şirket tasfiye kararı aldı.

Sözcü gazetesinden Özlem Güvemli'nin haberine göre; Eski bakan Veysel Eroğlu, İstanbul’un su sorununu 2071 yılına kadar çözeceğini iddia ettiği barajın 7 Aralık 2016 günü saat 13.59'da açılacağını vaat etmişti. Ancak baraj projesi bir türlü tamamlanamadı, inşaat sırasında barajın gövdesinde açılmalar olmaya başladı. Baraj bitirilemeyince Melen'in suyu İstanbul'a borularla aktarılmaya başlandı.

İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, 19 Ekim 2019’da baraj inşaatında incelemelerde bulundu. Baraj gövdesindeki derin çatlaklar nedeniyle inşaatın durduğunu kamuoyuna duyuran İmamoğlu, konuyu sık sık gündeme getirdi. Barajda 3 kez incelemede bulundu, DSİ yetkilileriyle görüştü, eski Tarım ve Orman Bakanı Bekir Pakdemirli ile Ankara'da bir araya geldi.

Güçlendirme ihalesi düzenlendi

DSİ 14. Bölge Müdürlüğü Melen Barajı güçlendirme inşaatı için 28 Şubat 2020 tarihinde ihale düzenledi. 412 milyon 151 bin 148 TL'lik teklifin sahibi Everest Madencilik İnşaat Nakliye Sanayi ve Ticaret A.Ş ihaleyi kazandı. Şirket ile DSİ arasında imzalanan sözleşmeye göre güçlendirmenin 26 Şubat 2023'te bitirilmesi planlanıyordu.

Şirket tasfiye kararı aldı

Şirket, inşaat işine ICC Grup İnşaat Ticaret Limited Şirketi'ni ortak ederek birlikte çalışmaya başladı. Ancak şirket yetkilileri ihale kapsamında bazı projeleri uluslararası standartlara uygun olmadığı için yeniden hazırladı, bazı iş kalemlerinde değişiklik yapılması gerekti. Değişiklikler, yeni fiyat tablosunu ortaya çıkardı.

Yeni fiyatlar konusunda DSİ ve şirket uzlaşamadı. İşin gerçekleşme oranı yüzde 10'lar seviyesindeyken şirket, beklenmeyen fiyat artışı nedeniyle projeyi tasfiye kararı aldı.

DSİ tasfiye talebini kabul etti ve 8 Temmuz 2022'de çalışmalar durdu. Baraj inşaatı, açılış tarihinin üzerinden 6 yıl geçmesine rağmen hâlâ tamamlanamadı.