Antakya ile Samandağ arasındaki 140 milyon liralık karayolu ihalesi mahkeme kararıyla iptal edildi. Aynı iş, aynı firmaya tam bir yıl sonra bu defa 382 milyon liraya verildi.
Geçen yıl Ağustos ayındaki ihale için yaklaşık bedel 164 milyon lira olarak hesaplanmıştı. İhale, tartışmalı 21-b pazarlık usulüyle yapıldı. İhale, özel olarak davet edilen Ohitan İnşaat’a 140 milyon liraya verildi. 31 Ağustos 2021 günü sözleşme imzalandı. Ancak sözleşme 6 Nisan 2022 günü mahkeme kararıyla tasfiye edildi.
Sözcü'nün haberine göre; Karayolları Genel Müdürlüğü bir yıl sonra yeni bir ihale düzenledi. Yine ilana çıkılmadı ve özel olarak davet edilen aynı firmaya Ohitan İnşaat’a verildi.
Geçtiğimiz yıl 164 milyon lira hesaplanan yaklaşık maliyet 404 milyona fırladı. Geçen yıl 140 milyon lira olan sözleşme bedeli ise bu yıl tam 382 milyon TL olarak gerçekleşti.
Sonuçta bir yılda 26 kilometrelik karayolu inşaatının maliyeti yüzde 146 daha yüksek hesaplandı. Aradaki fark ise neredeyse 3 katına çıkarak yüzde 172’yi buldu.