Avrupa yakasına ulaşacak
Artan yolculuk talepleri sebebiyle oluşan erişim problemleri gidermek üzere planlanan Kadıköy-Sultanbeyli Raylı Sistem Hattı, İstanbul'un Anadolu yakasında doğu-batı aksında ekspres bir hat niteliği taşıyor. Bu çerçevede projelendirilme aşamasında olan İncirli-Söğütlüçeşme Metrosu ile Altunizade İstasyonu'nda, Kazlıçeşme-Söğütlüçeşme Metrosu ile Esatpaşa İstasyonu'nda fiziksel olarak birleşerek Avrupa yakasına erişim de sağlanacak. Yapım çalışmaları devam eden Göztepe-Ümraniye, Dudullu- Bostancı ve Çekmeköy-Sultanbeyli Metro hatları ile de entegre olması planlanıyor. Yeni metro hattının, aynı zamanda Samandıra bölgesinde planlanan İstanbul-Adapazarı Hızlı Tren Hattı Anadolu İstasyonu ile bağlantı yapacak şekilde planlaması yapıldı.
46 ayda tamamlanacak
Yatırım bedeli 4 milyar 653 milyon 264 bin lira olarak belirlenen yeni hattın; gerekli izinlerin tamamlanmasını takiben “ÇED Gerekli Değildir” kararı alınması sonrasında inşaatına başlanacak. Metro inşaatının 46 ayda tamamlanması öngörülüyor.
İncirli-Söğütlüçeşme hattının devamı niteliğinde
Kadıköy-Sultanbeyli Raylı Sistem Hattı, İncirli'den başlayıp Söğütlüçeşme'ye giden ve “Kısa Boğaz Hattı” olarak isimlendirilen projeye fiziksel olarak Altunizade'de bağlanacak ve bu noktadan itibaren İncirli yönüne aynı hat yolları üzerinden devam edecek. Yani Veysel Karani yönünden gelen yolcular “Kısa Boğaz Hattı”na bağlanarak doğrudan Avrupa yakasına geçebilecek. Bu çerçevede yeni metro hattı, İncirli-Söğütlüçeşme metrosunun devamı olarak değerlendiriliyor.
İmamoğlu: Öncelikli konu ulaşım
İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, AB Türkiye Delegasyonu Başkanı Büyükelçi Christian Berger ve beraberindeki heyetle Üsküdar'daki Fethi Paşa Korusu'nda bir araya geldi. AB'nin Türkiye ile ilişkilerinin önemli olduğunu vurgulayan İmamoğlu, şunları söyledi:
“İstanbul'da sokağa çıkıp kime sorsanız, öncelikli konusu ulaşım. Ama ulaşımı sadece araçta veya vasıtalar üzerinden değil, gerçekten insani açıdan ele alan, insanı önceleyen kavramlarla hem sağlığı önceleyen, hem de insanların ulaşımını kolaylaştıran öncü işlere imza atmak istiyoruz. Örneğin sadece gençler ve çocuklar üzerinden düşünürsek; günde sadece 4 milyon civarında öğrenciyi hayata katan ve okullarına gönderen yine okuldan eve dönüşünü sağlayan otobüsler, metro, deniz ulaşımı değil, aynı zamanda çocukların ve gençlerin yürüyebildiği, bisikletiyle ulaşım imkanlarını sağlayabildiği bir bölgesel çalışmayı İstanbul'a kazandırmak istiyoruz.”