30 Eylül 2020 11:41
Koronavirüs salgını nedeniyle talebin gerisinde kalan otomobil üretimi yüzünden sıfır araç bulunamaması ve Ağustos ayında yapılan ÖTV düzenlemesi ikinci el otomobil sektörünü hareketlendirirken, yükselen ikinci el fiyatlarının yanında satışlarda da birçok şikayet gündeme geliyor.
İkinci el araç almayı planlayanların en çok nelerden şikayet ettiğiyle ilgili konuları derleyen Şikayetvar’a göre tüketiciler başta anlaşılan fiyatın üstünde yeni fiyat istenmesi, ikinci el otomobillerin sıfır diye satılması, değişen parça ve boya bilgilerinin verilmemesinden dolayı hatalı yapılan eksper raporları gibi nedenlerden şikayetçi oluyor.
Şikayetvar ikinci el araç alımında dikkat edilmesi gerekenleri ve en çok şikayet edilen konuları derledi. İkinci el araç almak isteyen tüketiciler nelere dikkat etmeli? Alım kararını etkileyen şikayetler neler?
Şikayetvar’a göre ikinci el alımlarında en çok şikayet edilenler şöyle;
İkinci el otomobil piyasasında yaşanan bu hareketlilik Şikayetvar verilerine de yansıdı. Şikayetvar verilerine göre 2019’un Mart, Nisan, Mayıs, Haziran, Temmuz ve Ağustos ayıyla 2020’nin aynı dönemi karşılaştırıldığında ikinci el otomobil sektöründeki şikayet oranı yüzde 64 arttı.
2019 ve 2020’nin yaz dönemi karşılaştırıldığındaysa şikayet artış oranı yüzde 100’leri buldu. Tüketicilerin satın alma kararıyla ilgili araştırma yapan Şikayetvar, 2019 ve 2020’nin ilkbahar ve sonbahar dönemini de inceledi.İki dönemin karşılaştırıldığını belirten Şikayetvar bu dönemde gelen şikayetlerin yüzde 49’un çözüme kavuştuğuna dikkat çekti.
Bir önceki yılın aynı dönemine oranla 2020’nin Mart, Nisan, Mayıs, Haziran, Temmuz ve Ağustos aylarında 2. el otomobillerle ilgili karar vermek için Şikayetvar’ı ziyaret edenlerin oranı yüzde 114 arttı. Toplam 2 milyon 100 bin kişi bu konuyla ilgili Şikayetvar’ı ziyaret etti.
© Tüm hakları saklıdır.