EasyJet, Chloe'den özür diledi ve valizinin durumunu gecikmeli sınıfından kayıp sınıfına değiştirmeden önce 45 gün boyunca aramaya devam edeceğini söyledi.

"Bu, belirsizlik içinde olduğum anlamına geliyor çünkü onlar kaybolduğunu söyleyene kadar EasyJet'ten veya seyahat sigortamdan tazminat talebinde bulunamam" dedi.

Chloe, valizinin ve içindekilerin toplam değerinin yaklaşık 1.000 sterlin olduğunu söyledi. "Bir kısmını zaten yeniden satın almak zorunda kaldım çünkü günlük olarak ihtiyacım olan şeyler var ve bu yüzden zaten kendi cebimden çıktı" dedi.

"EasyJet'ten tuvalet malzemeleri ve kıyafetler için üç güne kadar kişi başı günlük 25 sterlin alıyorsunuz. Ancak bu yetmiyor."

İngiltere’deki Sivil Havacılık Otoritesi, çoğu havayolunun ödediği en fazla tutarın yaklaşık 1.000 sterlin olduğunu söyledi ancak şunu ekledi: "Bu kadar parayı almanız çok nadir olur."

Ayrıca, havayollarının bir eşyanın değerini, yenisini satın almanın maliyetine değil, kaybolduğu zamana göre değerlendirdiği, bu nedenle seyahat sigortası yoluyla talepte bulunmanın daha iyi olabileceği konusunda uyardı.

Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (Iata), 2019'da 4,5 milyar hava yolcusu bulunduğunu kaydetti ve bu yıl yolcu sayısının 4,4 milyarı bulmasını bekliyor.

Sorunlu bagajların sayısı, 2019'un ilk yarısında 5,8 milyon iken, 2023'ün ilk yarısında 5,7 milyon oldu.

Sita, "Yaza doğru yolcu sayısındaki hızlı artışa rağmen daha az bagajda sorun yaşanmasıyla birlikte, bu trend Mayıs ayından Temmuz’un sonuna kadar keskin bir şekilde iyileşmeye başladı" dedi.