Galatasaray’ın son dönemde sportif başarıları ve dikkat çeken transferleri, sponsorluk gelirleri ile forma satışlarında önemli bir artışa yol açtı. 2022 yılında başkanlık görevine gelen Dursun Özbek döneminde, kulübün 17 milyon euro olan geliri, bugün dört katına çıkarak büyük bir sıçrama yaşadı.
Trendyol Süper Lig’de liderlik koltuğunda oturan ve son iki sezonda şampiyonluğu kazanan Galatasaray, Dursun Özbek’in liderliğinde sponsorluk anlaşmaları ve forma satışlarıyla finansal açıdan güçlü bir noktaya ulaştı. Kulüp, 2022’de 17 milyon euro olan sponsorluk gelirlerini geçen yıl 57 milyon euroya yükseltti. 2023 itibarıyla bu rakam yaklaşık 80 milyon euroya çıktı.
Formada boş yer kalmadı
Formada sponsorluk taleplerinin yoğun olması nedeniyle neredeyse boş alan kalmadığı belirtiliyor. Son olarak, çorap arkasına da yeni bir sponsorluk anlaşması yapılması planlanıyor. Ayrıca, forma satışlarında da yeni bir rekor hedefleniyor. Lig daha 14. haftada olmasına rağmen 570 bin forma satışı gerçekleştiren Galatasaray, 1 milyon satış hedefine ulaşmayı amaçlıyor. Bu hedefin gerçekleşmesi halinde, Mağazacılık A.Ş.’nin gelirlerinin 100 milyon euroya ulaşabileceği ifade ediliyor.
Galatasaray’ın sponsorluk anlaşmaları ve mağaza satışlarından elde ettiği yüksek gelirlerin, kulübün mali yapısını daha da sağlamlaştırdığı belirtiliyor. Öte yandan kulüp, Kemerburgaz Tesisleri’nin yer aldığı arsanın 2052 yılına kadar aylık 8.6 milyon TL bedelle kiralandığını Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) bildirdi. (Milliyet)