Dünya

Fosilleri bulunan balina, dünyada yaşamış en ağır canlı olabilir

03 Ağustos 2023 08:16

T24 Dış Haberler

40 milyon yıl önce kıyılarda yüzen bir balina türünün, dünyada yaşamış en ağır hayvan olabileceği düşünülüyor.

Fosil avcıları, dev balina türünün kalıntılarını Peru'daki Ica çölünde bir kaya formasyonunda buldu. The Guardian'ın aktardığına göre, araştırmacılar, bu türün tamamıyla büyüdüğünde yüzlerce ton ağırlığa ulaştığına inanıyor.

Fosiller üzerinde çalışan Pisa Üniversitesi'nden paleontolojist Alberto Collareta, "Daha önce gördüğüm hiçbir şeye benzemiyor" dedi. Collareta, "Bu, memeli hayvanlar arasında gördüğümüz en ağır iskelet. İhtimalen omurgalı hayvanlar arasında gördüklerimizin de en büyüğü" diye konuştu.

Keşfe kadar mavi balinanın en büyük vücuda sahip hayvan olduğu düşünülüyordu. Londra'daki Doğal Tarih Müzesi'nde asılı olan mavi balina Hope'un iskeleti 25 metre uzunluğunda ve 4,5 ton ağırlığında.

Bilim insanları, Perucetus colossus adı verilen yeni keşfedilen balinanın mavi balinalardan daha ağır olduğunu düşünüyor. İncelemeler sonucunda Perucetus colossus'un mavi balinalardan üç kat ağır, 85 ila 340 ton ağırlığında olduğu düşünülüyor.

Perucetus colossus'un neslinin uzun süre önce tükendiği belirtildi.