Fazıl Say, Farah Zeynep Abdullah ile Yılmaz Güney hakkında tartışmasının ardından sosyal medya hesabından bir paylaşım yaptı.
Say, yaptığı paylaşımda, "Bir de son bir şey daha, Güncel… Yılmaz Güney’in sanatını ve kalıcılığını savunmakta bu kadar yapayalnız kaldığıma üzgünüm.. Bu bir tartışma ise, ve kime her ne faydası vardı ise, Farah Zeynep bunu kazanmış olsun. Bravo Türkiye. Ayakta alkışlayalım hepinizi!!!" ifadelerini kullandı.
Kendisine olan saygıyı daha şimdiden yok etti
Piyanist Fazıl Say, oyuncu Farah Zeynep Abdullah'ın, Yılmaz Güney hakkındaki sözlerine tepki göstererek sosyal medya hesabından bir paylaşım yapmıştı.
Say, paylaşımında iki fotoğraf kullanarak, "'Yol' filminde figüran bile olamayacak niteliksizlikteki 'dizi oyuncusu' artık 'dönemleri' ve 'milatları' tayin eder olmuş. Biraz haddini bilmek gerek" demişti.
Say, paylaşımında şu ifadeleri kullanmıştı: "İlk fotoğrafta Caravaggio’nun 'Hilekarlar' tablosu (1594) İkinci fotoğraf, Yılmaz Güney’in kült filmi 'Yol'dan bir an; başrol oyuncusu Tarık Akan’ın, filmde, kötü yola düşmüş, töresel ceza altındaki hasta eşini, Doğu Anadolu dağlarında kar fırtınası içinde, sırtında taşıyarak hastaneye yetiştirmeye çalıştığı o dünya sinema tarihinin en etkileyici sahnelerinden biri.
Caravaggio (1571-1610) ve Yılmaz Güney’in ortak alın yazısı; cinayet. İkisinin de belli bir organize suç örgütü adamı olmadığını biliyoruz, bu işlenen cinayetler anlık cinnetleri, husumet ve kavgaların talihsiz sonuçlarını bize anlatıyor.
Tablodaki 3 kişinin ifadelerine bakın. Sanki oradayız; yanındayız… Ve yine ortak yanları; bu dünyadaki kötülüğe, törelere, bu gaddar yönetimlere açtıkları isyan bayrağı. Çok büyük bir gerçekçilikle, yalın bir dokunuşla, bu dünyayı olduğu gibi bize ve sonsuz geleceğe anlatmaları. Sert durmaları. Sorgulamaları. Ve şunu anlıyoruz; ne için var sanat?