Dolandırıcıların yeni hedefi yaz sezonunda tatil siteleri oldu. Turizm ve seyahat acentelerinin,5 yıldızlı otellerin internet sitelerini kopyalayıp bu adreslerden tatil ilanları yayınlayan dolandırıcılar, kendilerine ulaşan tüketicileri sahte rezervasyonlarla mağdur ediyor.
Duvar'dan Deniz Ceren'in haberine göre; dolandırıcılar bu yöntemle yüklü miktarda haksız kazanç elde ederken, bütçelerine uygun tatil arayışında olanlarsa yaz için plan yaptıklarını zannederek büyük kayba uğruyor. Konuyla ilgili açıklama yapan Tüketiciler Birliği Antalya Şube Başkanı Neşet Gündüz, son dönemde sistemlerine bu konuda çok sayıda başvuru düştüğünü belirterek tatil arayışında olanları uyardı.
"İnternet sitelerini birebir kopyalıyorlar"
Bu siteleri gerçeğinden ayırt etmenin zor olduğunu ifade eden Gündüz, “Sadece bir otelin internet sitesinin kopyası üzerinden 300 bin lira vurgun yaptılar. En son tespit edilebilen 38 kopya site erişime kapatılıp, gerekli hukuki işlemler başlatıldı. Dijital çağ, hayatımızı her ne kadar kolaylaştırsa da yine de kullanırken çok dikkatli olmak gerekiyor” dedi.
Nelere dikkat etmek gerekir?
Güvenilir internet sitelerinin Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği’nden (TÜRSAB) aldıkları bir kod olduğunu söyleyen Gündüz, şöyle devam etti:
"Tatil satın alacak kişiler, bağlantıda oldukları internet sitesinde öncelikle bu kodun olup olmadığını kontrol etmeleri gerekiyor. Otellerin çağrı merkezleri de kopyalanabilir. O nedenle dikkat edilmesi gereken en önemli konu, otellerin ve acentelerin resmi internet sitelerinde yer alan TÜRSAB kodu. Bu kodu da TÜRSAB’ın sitesinden ulaşılabilecek doğrulama kodu ve web sitesi linkiyle birlikte TÜRSAB’ın doğrulama sistemine girerek onaylatabilirler.
"Kaldığını otel ilandaki gibi çıkmazsa belgeleyin"
Cep telefonları ile mevcut durumu fotoğraflamaları veya video çekmeleri halinde itiraz şansı doğar. Hatta yapabilirse tutanak tutunup tatilcilerden, tesis yöneticilerinden imza almak da hukuki mecrada önemli. Belgelenen usulsüzlüğün fiyat farkının veya tamamının iadesi için talepte bulunabilirler. Acente veya rezervasyon yapılan otel bunları kabul etmediği takdirde hem TÜRSAB’a şikâyette bulunulabilir hem de tüketici hakem heyetine fiili ve internet üzerinden başvurularak ödenen fiyatın makul bir miktarı ya da tamamı geri alınabilir."