Ekonomi

Çiğdem Toker: İBB'den yanıt gelmemesine rağmen AVTER İstanbul Otogarı'nı işletmeye nasıl devam ediyor?

"AVTER, sözleşmenin 25 yıl daha uzatılmasını talep etmiş"

12 Haziran 2019 10:57

Metro Turizm'in sahibi firari Galip Öztürk'ün kızı Ayten Öztürk Ünal tarafından işletilen İstanbul Otogarı'nın devir süresi 5 Mayıs 2019 tarihinde sona erdi. Sözcü gazetesi yazarı Çiğdem Toker,  pazartesi günü yayımlanan yazısında "İstanbul Otogarı kasasına 5 Mayıs'tan bu yana (Bayram trafiğinin önemi ortada) giren hasılat nedir? Haksız kazanç doğmuş mudur?" sorularını sordu. 

Toker, sözleşmesi biten AVTER'in açıklamasına bugünkü köşesinde yer verdi. AVTER adına açıklama yapan avukat Evren Topaloğlu Özaltındere, şirketin “intifa hakkı süresinin 25 yıl daha uzatılmasını” talep ettiğini söyledi. Toker, şirketin İBB’den yanıt gelmemesine rağmen otogarı işletmeye devam ettiğinin altını çizdi.

Toker'in yazısının ilgili bölümü şöyle: 

“Peki otogar işletme süresinin neden 25 yıl daha uzatılması istenmiş?

Gerekçe özetle şöyle: 25 yıl önce İBB'den kaynaklanan gecikmeler nedeniyle inşaat süresi uzamış, iş artışları olmuş. İnşaat 36 ay yerine 72 ayda tamamlanmış. Bu durum masraf artışına sebep olmuş. İnşaat süresi uzayınca öngörülemeyen büyük mağduriyetler doğmuş. Bu da Borçlar Kanunu'nun 138. Maddesi'ndeki “aşırı ifa güçlüğü”ne sebep olmuş.

AVTER avukatına bu başvuruya yanıt gelip gelmediğini sordum. Gelmemiş. Yasal süresi içinde gelmesi umuluyormuş. (AVTER'in süresinin bitiminden 10 gün önce yapılan başvuru tarihinin Ekrem İmamoğlu'nun 18 günlük başkanlığı dönemine rastladığını da not düşelim.) Avukat Özaltındere'ye İBB'den cevap gelmemesine ve süre de bitmesine karşın İstanbul Otogarı'nı halihazırda nasıl olup da AVTER'in işletmeyi sürdürdüğünü, sözleşmeden kaynaklanan haklarının ne olduğunu sordum.

Yanıt gelince yazacağım.

Bu arada Sayıştay'ın 2017 yılı İBB Raporu'nda İstanbul Otogarı'na ilişkin önemli bir tespit var. Sayıştay, otogar alanındaki 868 işyerinden sadece 300 adedinin ruhsatlandırıldığını, 578 işyerinin ruhsatsız olduğunu, bunların bir kısmının faaliyetten yasaklanmasına karşın faaliyetin sürdüğünü saptamış. İşin çarpıcı yönü İBB'den gelen cevapta “Mühürlüyoruz ama koparıp tekrar devam ediyorlar” denilmiş. İstanbul Otogarı işletmesinde halkın parası açısından cevap bekleyen çok soru var.”

TIKLAYIN: Çiğdem Toker: İstanbul Otogarı'nı kim işletiyor?