“Müşteri onu almak istiyorsa buna müdahale edemeyiz. Taze ürünlerle birlikte özel markalı ürünlerin satışlarımız içindeki payı yüzde 20'nin üzerinde. Kendi şirketim adına biz her türlü markanın gelişimine destek veren bir kuruluşuz. Bu düzenlemenin hayata geçmesi halinde rekabette zaman içinde bir güç kaybı yaşanma riski var. Bunlar düşünüldüğü kadar kolay şeyler değil. Öyle ya da böyle enflasyon etkisi görülüyor.”
"Yüzde 25 ile sınırlandırılmalı"
Daha çok yerel marketlerin oluşturduğu Türkiye Perakendeciler Federasyonu'nun Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Düzgün ise, “Market markalı ürünlerin total satışlar içinde yüzde 25 ile sınırlandırılması gerektiğini düşünüyoruz. Böyle devam ederse Türkiye'de marka kalmayacak. Bu durum tekelleşmeye doğru da gidiyor. Yerli yerel marketlerde bu ürünlerin satışı bu kadar yüksek değil” dedi
"Taslak derhal geri çekilmeli"
Gıda Perakendecileri Derneği Başkanı Galip Aykaç da hane halkı harcamalarının yüzde 50'sini gıdanın oluşturduğunu belirterek, market markalı ürünlere kısıtlama getirilmesini öngören yasa taslağının tüketiciye büyük zarar vereceğini kaydetti.
Uygun fiyat arayışı nedeniyle her 100 tüketiciden 80'inin ortalama 3 market gezdiğini dile getiren Aykaç, fiyat dalgalanmalarını en az şekilde yansıtmak için kaynaklarını zorladıklarını kaydetti. Aykaç, zaman zaman zararına satış yaptıklarını vurgulayarak, “Ticaretin böyle kısıtlanması hem sektörün hem de ülke gelişiminin önüne geçer. Taslağın geri çekilmesi ve tekrar ele alınması zorunlu” diye konuştu.