Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, okullarda gerçekleştirilen iyileştirmelerin eğitimin köpüğü olduğunu, işin aslının eğitimin evrensel olmasıyla ilgili olduğunu söyledi. Yılmaz, "Biz işin aslıyla ilgiliyiz. Ve evrensel olana talibiz. Yani mahalli olana değil" dedi.
Ankara Başkent Öğretmenevi’nde Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk’un katılımıyla ‘Eğitimde Yönetim Süreci Çalıştayı’ düzenlendi. Bakan Selçuk çalıştayda, 18 ayrı kriterde başarılı olan 120 okul müdür ve müdür yardımcısı ile buluştu. Çalıştayın açılış konuşmasını gerçekleştiren Bakan Selçuk, “Biz ilişkileriyle değil, yeteneğiyle, becerisiyle bir yere gelmiş insanlar öne çıksın istiyoruz. Eğer bunu yapamazsak Milli Eğitim Bakanlığı’na dünyanın en iyi yöneticilerini getirin oradan bir şey çıkmaz. Üretim yeri, mutfak, sizin bulunduğunuz yerlerdir” dedi.
"Biz çocuklar için buradayız"
Yöneticilerden, sahip oldukları makamlara neden sahip olduklarını asla unutmamaları gerektiğini isteyen Bakan Selçuk, “Biz o binalarda, o masalarda neden oturduğumuzu asla unutmamalıyız. Bu makamların hiçbirisi kariyeriniz için bulunan yerler değildir. Bunların hepsi çocukların gözlerinin ışıltısını artırmak içindir. Biz çocuklar için buradayız, başka hiçbir derdimiz yok. Bütün bütçeler bürokrasiler, kadrolar, kariyerler çocuklar içindir” dedi.
"Bunlar eğitim köpüğüdür"
Bakan Selçuk, konuşmasına daha sonra şöyle devam etti:
“Okullarda en çok zemin yenilemeyi biz yaptık. En çok ısı yalıtımlı camı biz yaptık. En çok derslik sayısını biz artırdık. Öğrenci sayımızı biz artırdık. Bunlar eğitimin köpüğüdür. Biz işin aslıyla ilgiliyiz. Ve evrensel olana talibiz. Yani mahalli olana değil. Medeniyet köy yollarından şehir yollarına doğru gitmez. Şehir yollarından köy yollarına doğru gelir. O yüzden bizim muhakkak surette evrensel olana talip olmamız ve milli duruşa sahip olmamız lazım. Özetlersek; ‘küresel düşün, yerel davran değil, yerel düşün küresel davran’ diyoruz.”
"Sonucu bir kitaba dönüştüreceğiz"
Ardından okul müdürlerine çağrıda bulunan Bakan Selçuk, şöyle konuştu: “Herkesin bir takım idari başarıları olabilir. Ama bunlar bizi büyütmez. Daha doğrusu geliştirmez. O sebeple benim sizlerden istirhamım arkadaşlar bu meseleyi filozofisinden başlayarak oturtmaya gayret etmeniz ve başarı hikayeleriniz konusunda bunu nasıl yaygınlaştıracağınız hususunda bize danışmanlık etmeniz, bize yol göstermeniz ve bu konularda Türkiye’yi nasıl ayağa kaldırırız, nasıl şahlandırırız konusundaki tecrübelerinizi bizimle paylaşmanız. Bizim beklentimiz bu. Bu anlamda da burada yapacağımız çalışma çok verimli olacaktır diye düşünüyorum. Buradan ortaya çıkan sonucu belki bir kitaba dönüştüreceğiz. Belki bir eğitim programı çıkartacağız.”
Konuşmaların ardından 81 ilden seçilerek çalıştaya gelen 120 okul yöneticisi, başarı hikayelerini ve pratik tecrübelerini birbirleriyle paylaştı. Okul yöneticilerinin çalıştaydaki tecrübe paylaşımları bakanlık öncülüğünde gerçekleştirilecek ‘3 Yıllık Program’ın hazırlık sürecinde de faydalanılacak.