Gündem

Araştırma Zirvesi’nde bu yıl ‘Çokluğun Ritmi’ konuşuldu

03 Mayıs 2023 17:37

Türkiye Araştırmacılar Derneği reklam, pazarlama, araştırma, akademi, iletişim dünyasından profesyonelleri dün Hilton Bosphorus’ta gerçekleşen 26.Araştırma Zirvesi’nde buluştu. Zirvenin bu yılki ana teması ‘Çokluğun Ritmi’ydi.

Kongrede,Türkiyenin ekonomik krizleri, askeri darbeleri, sistem değişiklikleri, pandemi bezginliği,  hayat pahalılığı, büyük depremleri, yaşamını yitirenler, göçler, göçmenler, çarpık melezleşen kültür, sorunlar,  “biz” duygusunun nasıl tekrar yakalanacağı, içsel farklılıklar, tekillikler ve benzeşmeyenlerin yan yana gelerek nasıl tekrar “biz” olacağına dair, farklı disiplinlerden konuşmacılara ve içeriklere ve çözüm önerilerine yer verildi.

TÜAD Yönetim Kurulu Başkanı Doç.Dr. Yener Girişken kongrenin açılış konuşmasında TÜAD’ın önerisiyle globalde de kutlanmaya başlayan 2 Mayıs Dünya Pazar Araştırmaları Günü’nde 26.Araştırma Zirvesi’nin gerçekleştirilmesinden dolayı mutluluk duyduğunu ifade ederek sözlerine başladı. Girişken ‘Biz araştırmacılar insanı anlama sürecinde dirsek çürütüyoruz ve gece Gündüz çalışıyoruz. Bizim amacımız sadece rakamları biraraya getirmek değil bizim amacımız insan duygusunu da anlayarak davranışları arasındaki köprüyü kurmak ve iş dünyasına karar alma süreçlerinde bu damıttığımız içgörü setini aktarmak” olduğunu belirterek konuşmasını tamamladı.

Araştırma Zirvesi bu yıl  ‘TÜSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Turan’ı da ağırladı. ‘Geleceği İnşa Etmek’ başlıklı konuşmasında Turan; tüm farklılıkları bir kenara bırakan acıyı, kederi, dayanışma ruhunu paylaşan Türkiye'nin refahı da aynı ruhla paylaşması gerektiğini ve parlak bir geleceğe giderken hiçbir bireyi geride bırakmadan ulaşmak için "biz olma" duygusunun kaybedilmemesi gerektiğinin altını çizdi.

Ana sponsorluğunu NilesenIQ’nun üstlendiği etkinlikte ‘Belirsizlik Ortamında Tam Görünüm için, “Analitiğin Çoklu Ritmi” Yapay Zeka Katkısı ile Kârlı Büyüme’ başlıklı sunumlarında Didem Sekerel Erdoğan ve Murat Yıldırım ile Ülker Pladis’den Asya Ceyhun Turkiye FMCG pazarının hızla büyümeye devam ettiginden, hızlı tüketim ürünleri sektöründe veri analitiği yolculuğunun tanımlayıcı ve betimleyici analitiklerin ötesinde "predictive ve prescriptive analitiğine" evrildiginden, ve yapay zekâ katkısıyla Revenue Management ve mikro planlamada Precision Areas’in markaların karlı büyüme yolculuğuna nasıl katkı yaptığından bahsettiler.

Moderasyonunu gazateci ve yazar Duygu Merzifonluoğlu Kıvaner’in yaptığı, 11 konuşmacı ve 3 panelin yer aldığı etkinlikte, 2 Mayıs Dünya Pazar Araştırmaları günü ve TÜAD’ın kuruluşunun 35. yılı olması dolayısla müzisyen Cemil Demirbakan ve Karışık Kaset grubu katılımcılar için bir konser verdi.