Gündem

Thomas Cook battı: "Türkiye'de kalan turist sayısı 43 bin"

Şirketin Türkiye temsilcisi, müşterilerin sorumluluğunun resmi makamlarda olduğunu söyledi

23 Eylül 2019 15:13

Bugün itibarıyla iflas eden seyahat ve hava yolu şirketi Thomas Cook'un Türkiye temsilciliğini yapan Diana Turizm, otelcilere durumu açıklayan bir mektup gönderdi. Mektupta, Türkiye'de 43 bin Thomas Cook müşterisinin kaldığı belirtildi. Diana Turizm Genel Müdürü Burak Tonbul, müşterilerin sorumluluğunun resmi makamlarda olduğunu söyledi. 

İngiliz seyahat ve hava yolu şirketi Thomas Cook'un resmen iflasını ilan etmesinin ardından Türkiye temsilciliğini yapan Diana Turizm’den açıklama geldi. Diana Turizm Genel Müdürü Burak Tonbul, yaşanan gelişmeler üzerine otelcilere mektup yazdı.

Yaşanan gelişmeleri üzüntüyle takip ettiklerini kaydeden Tonbul, mektubunda şu ifadelere yer verdi:

"Değerli otel işletmecisi dostlarımız; Thomas Cook Group PLC ile ilgili basına yansıyan gelişmeleri üzüntü ile takip etmekteyiz. Bugün uzun süredir devam eden bir sorunun çözülemez hale geldiği bilgisi ile güne başladık. Maalesef Thomas Cook; İngiltere ve Almanya’da faaliyetlerine devam etmeme kararı aldı. Bu durumda tüm dünyadaki benzerleri gibi Türk turizmcileri olarak bizler; incoming seyahat acentalığını yapan Diana, otel yatağı tedarik eden siz değerli otel işletmeleri ve TC'ye doğrudan hizmet tedarik eden diğer işletmeler bir anda büyük sıkıntıları çözmek zorunluluğu ile baş başa kaldık.

Her şeyden önce bizlerin hep birlikte, bu süreçte yol arkadaşı, kader arkadaşı olduğumuzu belirtmek isteriz. Bugün itibarı ile Türkiye'de farklı destinasyonlardan gelmiş yaklaşık 43 bin adet Thomas Cook müşterisi bulunmaktadır. Mevcut durumda, devam eden operasyonları ilgili resmi makamlar; CAA, ATOL ve Almanya’da sigortalar sorumlu sıfatıyla üstlenecektir. Bizler de bu süreçte Türkiye’deki misafirlerin zarar görmemesi için yardımcı olacağız."

Bu arada, Burak Tonbul, geçmişten gelen alacaklara da değindiği mektubunda, “Öte yandan geçmişten gelen alacaklarımızın belgelenmesi, tespiti ve devreye girecek makamlara karşı ileri sürülmesinin yanı sıra ortaya çıkacak alternatif çıkış yolları içinde bu alacakların tahsili için işbirliği içinde davranmak gerekeceği açıktır. Diana olarak bu konuda her dostumuza yardıma hazır olduğumuzu bilmenizi isteriz. Konu hakkında sizleri elimize bilgi ulaştıkça bilgilendirmeye devam edeceğiz" dedi.

Geri dönüş operasyonu başladı

İngiliz tur operatörü Thomas Cook şirketi kurtarmak için gerekli olan finansmanı bulamayınca Pazartesi günü Yüksek Mahkemeye zorunlu tasfiye başvurusu yaptığını duyurmuştu. Bu tasfiye dünya genelinde tatildeki yüzbinlerce Thomas Cook müşterilerinin ülkelerine geri getirilmesi için İngiltere tarihinin en büyük geri dönüş operasyonunun başlamasına neden oldu. Şirketin 600 bin müşterisinin rezervasyonu iptal olurken, İngiliz hükümeti, "barış dönemlerindeki en büyük geri dönüş operasyonlarından biri" olarak tanımladığı yurtdışında bulunan 150 bin İngiliz tatilciyi ülkeye getirme operasyonunu başlattı. Operasyonun iki hafta sürmesi bekleniyor.

Antalya Valiliği kriz merkezi oluşturdu 

Thomas Cook'un istifasıyla binlerce turistin Türkiye'de kalması üzerine Antalya Valiliği, kriz merkezi oluşturduklarını açıkladı. Açıklamada şu ifadeler yer aldı: "Muhtemel mağduriyetlerin yaşanmaması ve misafirlerimizin sağ salim ülkelerine dönebilmesi için Antalya Valiliğimizce kriz merkezi oluşturulmuştur. Kriz masası, Vali Yardımcısı Nurettin Ateş'in başkanlığında, Antalya Havalimanı Mülki İdare Amirliği, İngiltere Antalya Konsolosluğu, İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü, Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği, Alanya Turistik Otelciler Birliği ve Manavgat Turistik Otelciler Birliği yetkililerinin katılımıyla teşkil edildi. Antalya Havalimanı Mülki İdare Amirliği Bürosunda oluşturulan kriz merkezi konuyu takip edecek, süreç tamamlanıncaya kadar herhangi bir mağduriyet yaşanmaması için gerekli tedbirleri alacak."

"Thomas Cook misafiri konaklayan oteller ücret talep edemeyecek" 

Turizm Bakanlığı'nın resmi Twitter hesabından yapılan açıklamada, "22 Eylül 2019 dahil içeride konaklayan Thomas Cook İngiltere misafirlerinin konaklamalarına ilişkin tüm ödemeleri ATOL (İngiltere Kamu Otoritesi) güvencesindedir. İşletmelerinde, Thomas Cook İngiltere misafiri konaklayan otellerin bu misafirlerinden ücret talep etmesi, odayı boşalttırması durumunda haklarında yasal işlem başlatılacaktır" denildi.