Tarım ve Orman Bakanı Bekir Pakdemirli’nin tanıtımını yaptığı, gıda israfını önlemek için bakanlıkça başlatılan "Gıdanı Koru Kampanyası"nın yürütülmesi için 4 milyon liraya yakın para ödendiği ortaya çıktı.
Tarım ve Orman Bakanlığı’nca, Birleşmiş Milletler Gıda ve Tarım Örgütü’nün (FAO) işbirliğiyle, gıda kaybı ve israfını önlemek için "Gıdanı Koru, Sofrana Sahip Çık" projesi başlatıldı. Proje kapsamında "sofranasahipçık" internet sitesinden tüm yurttaşların gıda israfı ile mücadele etmesi amacıyla "söz vereceği" bir dijital imza kampanyası da başlatıldı.
Söz konusu kampanya, yurttaşlara "israfla mücadele" tavsiyesi verirken, bakanlık bütçesine pahalıya mal oldu. Projenin ilk adımının atıldığı geçen mayıs ayından bu yana, birbirinden farklı kampanyaları yürütmek için çok sayıda hizmet alımı yapıldı.
Cumhuriyet gazetesinin haberine göre, hizmet alımlarının hepsi, yönetmeliğe göre istisnai durumlarda yapılması için yetki verilen "22/b (doğrudan temin) usulüyle" yapıldı, ihale yöntemi tercih edilmedi.
Projenin geçen hafta Bakan Pakdemirli tarafından tanıtımı yapılan "Söz Ver" dijital imza kampanyası için ise, yine aynı usulle hizmet alımı yapıldı. Bu alımda, Destek Hizmetleri Daire Başkanlığı’nca, bu kez pazarlık için başka firmaların devreye girmesinin de engellendiği, bakanlığın diğer işlerini yapan bir mühendislik firmasından hizmet alımının tercih edildiği iddia edildi.
Bakanlık bütçesinden, kampanyaya son yapılan dijital hizmet alımına 2 milyon TL ödenirken, bugüne kadarki alımlarla birlikte toplamda 4 milyon TL’ye yakın para harcandı.