Perakende satış hacmi, otomotiv yakıtı hariç gıda dışındaki satışlardaki düşüşün etkisiyle, şubat ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 4.9 azaldı.
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre aynı dönemde gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 1.0, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 8.2 ve otomotiv yakıtı satışları yüzde 1.7 düşüş kaydetti. Aylık perakende satış hacmi Ocak’ta yüzde 0.8 artarken, aynı dönemde gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 0.8, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) 0.9 ve otomotiv yakıtı satışları yüzde 0.4 arttı.
Takvim etkilerinden arındırılmış perakende satış hacmi yıllık değişim oranı, Şubat 2019, [2015=100]
Perakende satış hacmi bir önceki aya göre %0,8 arttı
Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi 2019 yılı Şubat ayında bir önceki aya göre %0,8 arttı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları %0,8, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) %0,9, otomotiv yakıtı satışları %0,4 arttı.
Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış perakende satış hacmi aylık değişim oranı, [2015=100]
Perakende ciro bir önceki yılın aynı ayına göre %14,2 arttı
Takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro 2019 yılı Şubat ayında bir önceki yılın aynı ayına göre %14,2 arttı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları %18,3, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) %12,5, otomotiv yakıtı satışları %12,5 arttı.
Perakende ciro bir önceki aya göre %1,5 arttı
Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro 2019 yılı Şubat ayında bir önceki aya göre %1,5 arttı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları %1,1, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) %1,2, otomotiv yakıtı satışları %2,9 arttı.
Perakende satış endeksleri, Şubat 2019