Kozmetik sektörü krizden nasıl etkilendi? Krizde insanlar bakım ürünlerine daha mı az para harcıyor?
Watsons Genel Müdürü Mete Yurddaş, Barış Soydan'ın sorularını yanıtladı.
2019 yılında ciddi fiyat artışları olduğunu vurgulayan Yurddaş, "Perakende sektöründe satış adetleri azaldı. İnsanlar büyük şeyle tüketmekte zorlanınca küçük şeyler satın alarak kendilerini mutlu etmeye başladı. Dolayısıyla kozmetik sektörü krizden nispeten daha az etkilendi" ifadelerini kullandı.
Kozmetik sektöründeki müşterilerin %90'ının kadınlardan oluştuğu bilgisini veren Yurddaş, "Kadınların iş hayatında, sosyal hayatta daha çok rol alması, kentleşme gibi sosyolojik faktörler de kozmetik ihtiyaçlarını artırıyor. Kadının iş hayatında aldığı rol artınca aile bütçesine de katkı sağlıyor dolayısıyla bu durum, aile bütçesinde kozmetiğe harcanan payı da artırıyor" diye konuştu.
Dijital sektörün de kozmetik ihtiyaçlarını artırdığını belirten Yurddaş, "Selfie dünyası kozmetik ürünlerine olan ihtiyacı artırdı" dedi.
Fiyat artışlarının 2020'de yavaşlayacağını öngören Yurddaş, "Nitekim son birkaç ayda büyük tüketimde de artış var. Enflasyonda yüksek bir sıçrama olmazsa tüketimin biraz daha iyi olacağını düşünüyorum" şeklinde konuştu.