Yakıt maliyetlerindeki artış ve döviz kurlarındaki yükselişle birlikte tavan fiyat uygulaması havayolu şirketlerini dış hatlara yönlendirdi. İç hat seferlerine talep artmasına rağmen şirketler kapasitelerini azaltınca, bu kez yolcular koltuk bulamaz hale geldi.
Dünya gazetesinden Selenay Yağcı'nın haberine göre; Ulaştırma Bakanlığı’nın tavan fiyat uygulamasını devreye sokmasının ardından, havayolu şirketleri yakıt maliyetlerini karşılaması için dış hat seferlerini artırdı. İç hatlara yönlendirilen uçak sayısı azalınca bu kez birçok yolcu bilet sıkıntısı yaşamaya başladı. Haziran ve temmuz aylarında iç hatlarda talepte artış olmasına karşın, havayolları şirketlerinin kapasitesi 2019 yılına göre yüzde 30 azaldı. İç hatlardaki seferler tatil bölgelerine de Anadolu’daki şehirlere de haftalar öncesinden doluyor.
Enuygun Ticaret Direktörü Orkun Özkan, iç turizmde de uçuşlara ciddi bir talep olduğunu ancak sefer sayılarında pandemi öncesine kıyasla önemli bir düşüş olduğunu belirtti. İç hatlarda hava yolları kapasitesinin 2019 yılına göre yüzde 30 azaldığını dile getiren Özkan, “Şu an Türkiye’de özellikle 1,5 saatin üzerindeki uzun uçuşlarda uçaklarda yer bulmak çok daha zor hale geldi. Talepte yani uçak bileti ve otobüs bileti aramalarında çok ciddi artış var. İç hat uçak bilet satış adetleri bu haziran ayında, geçen haziran ayının sadece yüzde 15 yukarısında gerçekleşti. Temmuzda da durum çok farklı değildi” diye konuştu.
Yurtiçinde fiyatlar yüzde 104 arttı
Yurtiçi uçak bileti fiyatlarının geçen yaza göre yaklaşık yüzde 104’lük bir artış gösterdiğine de dikkati çeken Özkan, şunları söyledi:
“Yoğun şekilde talep alan tatil noktaları, uçuş sayısının az olduğu doğu hatları ve tercihin yoğun olduğu uçuş saatlerindeki uçuşlar daha hızlı bir şekilde neredeyse 1 hafta önce tükenebiliyor. Diğer rotalar için uçuştan 3 gün öncesinde seferlerin doluyor. Enuygun. com olarak yoğun talep gören rotalar içinse 1 ay önceden uçak bileti alınmasını öneriyoruz.”