Gündem

Fatih Projesi kapsamında, Türk Telekom bazı okullara fazla fatura kesmiş

Milli Eğitim Bakanlığı fazla kesilen faturaların ödenmemesi talimatını verdi

19 Aralık 2019 10:17

MEB’in, “En büyük ve en kapsamlı eğitim hareketi” dediği FATİH Projesi’nde yüksek fatura sorunu ortaya çıktı. Proje kapsamında Türk Telekom tarafından VPN bağlantısı sağlanan bazı okulların yüksek ücretler ile faturalandığı öğrenilirken, Milli Eğitim Bakanlığı, “Faturalar kullandığınız internet hızına uygun değilse ödemeyin” dedi.

BirGün'den Mustafa Mert Bildircin'in haberine göre Milli Eğitim Bakanlığı ve Türk Telekom arasında 2015 yılında, imzalanan protokol kapsamda, VPN hızı 200 ve 100 Mb/s olan okulların 50 Mb/s tanımlanması için hız revizyonu yapıldı. İnternet faturalarının da yeni hıza göre ödenmesi gerektiği tüm il milli eğitim müdürlüklerine bildirildi. İnternet hızları düşürülen bazı okulların, halen yüksek hızlı internet tarifesi üzerinden faturalandırıldığı ortaya çıktı. İl milli eğitim müdürlükleri, il Telekom müdürlüklerinin yeni hız politikasını uygulamadığına ilişkin şikayetlerini bakanlığa iletti.

MEB, Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü’ne ulaşan, “FATİH faturası” şikayetleri üzerine harekete geçti. Yenilik ve Teknolojileri Genel Müdürü Anıl Yılmaz imzası ile il milli eğitim müdürlüklerine bir yazı gönderilerek, “1 Nisan 2018 tarihine kadar önceki hız politikasına göre okullara düzenlenmiş faturaların ödenmesi gerekmektedir. Bu tarihten sonra düzenlenen faturaların yeni hız politikasına uygun olmadığı takdirde ödenmemesi hususunda gereğini arz/rica ederim” denildi.

Bakanlığın proje çerçevesinde hizmet aldığı telekomünikasyon firmalarının okullara gönderdiği 3 bin TL’ye varan internet faturaları ödenemeyince, okullar icra tehdidiyle karşı karşıya kaldı. Türk Telekom, okullara sağladığı “TT VPN” hizmetinin faturaları ödenmeyince MEB’e, borç hatırlatma yazısı gönderdi. MEB, faturaları ödemeleri için okullara ödenek aktarsa da okul yönetimleri, “Faturalar merkezden ödenmeli” diyerek uygulamaya tepki gösterdi.