Gündem

Ekrem İmamoğlu: Hedefimiz 630 kilometre metro ağı; Megabüs projesini de hayata geçireceğiz

"İstanbul'da konforlu, güvenli, ekonomik ve dakik yolculuk yapmak elbette mümkün"

20 Şubat 2019 15:52

CHP İstanbul Büyükşehir Belediye Başkan adayı Ekrem İmamoğlu, İstanbul’daki ulaşım sorununun çözümüne ilişkin projelerini açıkladı. 2024 yılına kadar 630 kilometre metro ağı hedeflediklerini açıklayan İmamoğlu, TEM Otoyolunda Megabüs projesini hayata geçireceklerini açıkladı.

İmamoğlu, İstanbul'daki ulaşım sorununa ilişkin yeni projelerini Taksim'de özel bir otelde düzenlenen ‘Ulaşım Çözümleri' isimli basın toplantısıyla açıkladı.

İmamoğlu, "Şehri yönetenler, İstanbulluların bu en ağır, en kangren olmuş sorununa çözüm üretmeyi unutup, her seferinde kendi gündemlerine yöneldiler. Oysa, kaynakların doğru projelere harcanmasıyla, doğru bir planlama ile İstanbul'da konforlu, güvenli, ekonomik ve dakik yolculuk yapmak elbette mümkün. Yürünebilir, erişilebilir, güvenli, havası daha temiz, daha az gürültülü ve yaşam kalitesi yüksek bir kent oluşturmak için bütün olanaklar mevcut. Yeter ki, meseleye bütüncül bir planlama işi olarak bakalım. Ben böyle bakıyorum ve göreceksiniz ben, 5 yıl içerisinde ulaşım sorununu İstanbullunun gündeminden çıkaracağım" dedi.

Metro çalışmalarına önem vereceklerine ifade ederek konuşmasını sürdüren İmamoğlu, "İstanbul'a Yeni Bir Başlangıç yapmanın zamanı geldi. Bundan sonra sizlere, çözüm önerilerimi anlatmak istiyorum. Buradan İstanbullu hemşehrilerime bir söz veriyorum. Metro bizim birincil ve asli önceliğimiz olacak. Göreceksiniz 5 yıl içerisinde İstanbul'un trafik sorununda büyük bir rahatlama sağlayacağız. Göreve başladığımız ilk yıl, projesi başlamış olan ancak o veya bu nedenle hizmete açılmayan bütün raylı sistem hatlarını tamamlayacağız. Eminönü-Alibeyköy, Kabataş- Esenyurt, Gayrettepe-Yeni Havalimanı, Ataköy-İkitelli hatlarını tamamlayarak Avrupa yakasında bu projeleri hızla hayata geçireceğiz. Anadolu yakasında da metroya ağırlık vereceğimizi hemşerilerim duysunlar. Maalesef Anadolu Yakası, şimdiye kadarki metro yatırımlarının üvey evladı. Bu durumu ortadan kaldıracağız, her iki yaka da eşit hizmet alacak. Ümraniye-Göztepe, Bostancı-Dudullu, Çekmeköy-Sultanbeyli gibi ana hatları hızla bitireceğiz. Yani İstanbul'un iki yakasında da bu büyük metro atılımını derhal biz başlatacağız" diye konuştu.

2024'e kadar 630 kilometrelik raylı sistem hedefi koyduklarını belirten Ekrem İmamoğlu, "Vatandaşlarımızın acil ve gerçek ihtiyaçlarını dikkate alıp; Sultanbeyli-Kadıköy, Yenikapı — Sefaköy — Esenyurt, Sultangazi-Arnavutköy gibi ana hatları bitireceğiz. Esenyurt'taki bir vatandaşım metro ile Beylikdüzü durağında inip, füniküler sistemle sahile, iskeleye inecek. Hiç beklemeden deniz yolu ile Yenikapı'ya ya da Kadıköy'e ulaşabilecek seviyeye gelecek. Tüm bunları trafiğin yoğun olduğu bir zamanda denediğinizi düşünün. Ne yazık ki, bugüne kadar saatlerimizi ve sağlığımızı bu yollarda heba ettik, ama artık bu karamsar tablo İstanbul'un tamamında değişecek. Üçüncü yılımızda; İstanbul'un nüfusu yoğun bölgelerini daha güçlü şekilde sisteme entegre edecek hatları hayata geçireceğiz. Kağıthane, Küçükçekmece, Bağcılar, Gaziosmanpaşa ilçelerimiz metro ağına tamamıyla entegre olacak. Güzergahları hazır. 1 Nisan itibariyle çalışma programımızı, hemen başlatacağız. Dördüncü yılımızda; Çekmeköy-Kartal, Büyükçekmece-Silivri hatlarıyla İstanbul'un iki yakasını metroyla bir araya getireceğiz. Entgre bir süreci başlatmış olacağız. Böylelikle metrobüsün yükü de oldukça hafifleyecek. Anadolu yakasındaki metro ağı ile kıyılardan yukarıdaki mahallelere kadar entegre bir ulaşım sistemini hayata geçirmiş olacağız. Dikey ve ara bağlantılar tamamlanmış olacak.

Sancaktepe, Başakşehir, Arnavutköy gibi kent merkezinin uzağında kalan ilçeler de metro ağına entegre olacak. İstanbul'a 630 kilometre metro kazandırmış olacağız. 15 milyonun, 12.5 milyonu, yani nüfusun yüzde 88'i yürüme mesafesinde metroya erişebilecek düzeye gelecek" ifade etti.

TEM Otoyolu güzergahı içinde hazırladıkları yeni projeyi de açıklayan İmamoğlu, "Metro yapmak da İstanbul trafiğinin çözümü için yeterli değil. Farklı ihtiyaçlara, farklı sistemler geliştirerek ve bunları birbirine entegre ederek yeni çözüm yolları üreteceğiz. İstanbul'un ulaşım yoğunluğu tek bir aksa yüklenmeyecek. TEM otoyolu artık bir kent içi yola dönüştü. Gişeleri mutlaka kentin dışına çıkaracak ve TEM otoyolunu toplu taşımayla, Megabüsle güçlendireceğiz. Başakşehir, Bağcılar, Esenler'den, Ümraniye, Sultanbeyli'ye kadar yaklaşık 3.5 milyona hizmet edecek bu hat. TEM kuzeyinde ve güneyinde İstanbul Kart ile binilebilecek paratransit, yani dikey — expres servis bağlantıları ile yolcuları Megabüs hattındaki Transfer Merkezlerine vatandaşlarımızı taşımış olacağız. Mahallelerden, direk besleme hatları kuracağız ve aynı zamanda yeni metro hatlarına da entegrasyon sağlayacağız. Böylelikle, mevcut metrobüs hattına olan talep azalacak ve bütünleşik iki ana aksla İstanbul halkı kentin bir ucundan diğerine konforlu bir şekilde hızla ulaşabilecek. Megabüs hattında yerli ve temiz enerjili, hibrid teknolojisine uyumlu, yüksek taşıma kapasiteli araçlar kullanacağız. Modern Transfer Merkezleri tasarladık. İnsanlar alt alta, üst üste değil konforlu bir şekilde seyahat edecekler. Otopark alanları, bisiklet ve servis istasyonları oluşturarak ulaşımdaki entegrasyon sorununu ortadan kaldıracağız" diye konuştu.