DEVA Partisi Mersin Milletvekili Mehmet Emin Ekmen, TBMM’de basın toplantısı düzenledi. Ekmen, Akdeniz Sahil Yolu Projesi kapsamında çalışmaları devam eden Çeşmeli-Taşucu Yolu’nun finansman probleminin çözülmesi için Cumhurbaşkanı ve AKP Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan, Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Karayolları Genel Müdürü Ahmet Gülşen, 28. Dönem AKP Mersin Milletvekili Nureddin Nebati, 26. ve 27. Dönem AKP Mersin Milletvekili Lütfi Elvan, 24. Dönem AKP Mersin Milletvekili Zafer Çağlayan ve 23. Dönem AKP Mersin Milletvekili Kürşat Tüzmen’e çağrıda bulundu.
Ekmen, 1997 yılından beri yapımı devam eden Akdeniz Sahil Yolu Projesi’nin hala tamamlanmadığını ve her seçim öncesinde millete verilen sözlerin tutulmadığını vurguladı. Akdeniz Sahil Yolu Projesi kapsamında yapımı devam eden Çeşmeli-Taşucu Yolu Projesi’ne değinen Ekmen, ihale süreçleri 2018’de başlayıp ancak 2022’de tamamlanabilen projede kayda değer bir ilerleme kaydedilememesini eleştirerek şu sözleri kullandı:
“İlginçtir, 2016’da bitecek denilen bu yolun ilk ihalesi 2018’de yapılıyor. Ancak Yap-İşlet-Devret modeliyle yapıldığı için istekli ve talipli çıkmıyor, bunun üzerine milli sermayeyle, yani bütçeden para aktarmak suretiyle 2021’de bir ihalesi yapılıyor ve 2 milyar 135 milyon liraya mâl ediliyor. İhale Danıştay tarafından, pazarlık usulüyle yapıldığı için iptal ediliyor. 2022’de aynı ihale yine pazarlık usulüyle bu kez 5 milyara ihale ediliyor. Bugüne geldiğimizde, Mersin-Silifke-Taşucu Otoyol kısmının ihalesi yapılmış durumda, bugünkü güncel finansmanı en az 10 milyar lira, ancak henüz orada şantiyeler dahi kurulmuş değil. Çünkü yüklenici firmaya aktarılacak bir kaynak söz konusu değil.
“Mersin, iktidarın yeteri kadar oy alamadığı bir şehir olarak cezalandırılıyor”
Her zaman söylüyoruz, bütçelendirme bir öncelik meselesidir. Mersin’in son 10 yılını tek tek kaleme aldığımızda, Mersin’in örneğin 2022 yılında devlete 59 milyar TL, yani 3,3 milyar dolar vergi ödediğini görüyoruz. 2023 yılında bugün itibariyle Mersin’in ödediği vergi Temmuz sonunda 47 milyar TL yani 1,7 milyar dolar. Peki son 3 yıldır her yıl devlete en az 60 milyar TL vergi ödeyen Mersin, ödediği verginin altıda birini olan 10 milyarlık yatırımı olarak niçin geri alamıyor? Çünkü Mersin, iktidarın yeteri kadar oy alamadığı bir şehir olarak cezalandırılıyor arkadaşlar.
“Hükümet niçin Akdeniz Sahil Yolu'na para bulamıyor”
Aynı dönemde Mersin’e Akdeniz Sahil Yolu’nun ilgili kısımları ama özellikle de Mersin-Silifke-Taşucu Yolu’yla ilgili olarak para aktarılmadığı dönemde Karadeniz Sahil Yolu tamamen bitiriliyor. Dünyanın en uzun tünellerinden olan 14,4 kilometrelik Ovit ve Zigana Tünelleri ayrı ayrı bitiriliyor. Sadece bir ilçe yolu olan Kahramanmaraş-Göksun Yolu’nda, 32 kilometrelik çift tüp tünel yapılıyor. Dolayısıyla iktidara soruyoruz. Yavuz Sultan Selim Köprüsü için, Çanakkale Köprüsü için, Osmangazi Köprüsü için, Kuzey Marmara Otoyolu için, İstanbul-İzmir Otoyolu için finansman modeli ve şirket bulan iktidar; Akdeniz Sahil Yolu için niçin ya finansman bulamıyor ya model üretemiyor ya da ihalede talipli şirket bulamıyor, en sonunda ihale yapıldığında da buraya aktaracak para bulamıyor?
“Mersin’den topladığınız verginin hiç olmazsa altıda birini bu proje için Mersin’e geri gönderin”
Başta Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan olmak üzere, Cumhurbaşkanı Yardımcısı Sayın Cevdet Yılmaz, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Sayın Abdulkadir Uraloğlu, Hazine ve Maliye Bakanı Sayın Mehmet Şimşek ve göreve yeni atanmış olan Karayolları Genel Müdürü Sayın Ahmet Gülşen ile Mersin’e hizmet etmiş ve Mersin Milletvekili sıfatını taşımış olan, halen AK Parti’de aktif siyaset yapan Sayın Lütfi Elvan, Sayın Zafer Çağlayan, Milletvekili Sayın Kürşat Tüzmen ve Sayın Nureddin Nebati’yle, diğer AK Partili diğer bütün iktidar milletvekillerine ve siyasetçilerine sesleniyoruz. Mersin’den aldığınız oyun hakkını verin. Mersin’den topladığınız verginin hiç olmazsa altıda birini bu proje için Mersin’e geri gönderin.”