Sözcü'den Samet Demir'in haberine göre durumu öğrenmek ve şikayet etmek için telefon yağmuruna tutulan Turkcell Müşteri Hizmetleri servisinden “Turkcell TV kullanımı için tanımlama yapılmış ancak fatura kesimi olmayacak” yanıtı geldi.
Olayın sosyal medyada yayılması üzerine sadece Superonline abonelerinin değil, eski Turkcell GSM abonelerinin ve hiç Turkcell kullanmamış olanların da e-devlet üzerinde sanki “Turkcell abonesiymiş” gibi gösterildikleri ortaya çıktı.
"Dışardan kişisel bilgiler satın alınmadı"
Konuyla ilgili resmi açıklama yapan Turkcell ise e-devlet üzerindeki GSM aboneliği kaydının yanlışlıkla oluşturulduğunu savundu. Şirket yaptığı açıklamasında, veri tabanlarında bulunmayan kimlik ve kişisel bilgilerin yasal olmayan bir şekilde, dışarıdan satın alınmadığının altını çizdi.
Kurumdan “Bu abonelikler insanlardan habersiz nasıl yapılmış?” sorusuna verilen yanıtta;
“Superonline ücretlendirme sistemlerindeki kullanıcılara dair “0” TL'lik bakiye kayıtlarının e-Devlet'te borç ve alacak bilgilerinin gösterildiği sistemlere sehven yansıyabildiği tespit edilmiştir. İlgili Turkcell abonelerinin yanlış algısına sebep olduğu anlaşılan e-Devlet kayıtlarının düzeltilmesi için çalışmalara başladık. Turkcell tarifeleri kapsamında sunulan TV+ hizmeti ücretsiz olduğu için, ilgili Turkcell abonelerinin hiçbir maddi mağduriyetleri olmadığını belirtmek isteriz.” ifadelerine yer verildi.
Kurumdan yapılan açıklamada şu ifadelere de yer verildi;
“Turkcell kurgusu kapsamında TV+ hizmetinden ücretsiz yararlanacak kullanıcıların, diğer ücretli hizmet alan kullanıcılarından ayırt edilebilmesi gerekiyor. Bu paket hizmet kurgusunun sahibi Turkcell olduğu için de bu bilgilerin Superonline'a bildirilmesi zorunludur. Turkcell ve grup şirketi Superonline, söz konusu kurguyu içeren mobil tarife veya paketlerin müşterilerimize sunulabilmesi için birlikte çalışmaktadır. Söz konusu abonelerin bilgileri, yalnızca bu hizmetin ücretsiz olarak sağlanmasının temini amacıyla aktarılmaktadır. Bilgilerin aktarılmaması, abonelerin esasen ücretsiz kullanma hakkı olan bir hizmetten faydalanamamalarına ya da ücretlendirilerek faydalanmalarına, yani maddi külfet gelmesine sebep olacaktır. Söz konusu aktarım gerekli bilgi güvenliği tedbirleri alınarak ve yalnızca bu amaçla kullanılmak üzere gerçekleştirilmektedir.”
"Mevzuata aykırı davranmadık"
Turkcell ayrıca yaptığı yaptığı açıklamada, veri tabanlarında bulunmayan kimlik ve kişisel bilgilerin yasal olmayan bir şekilde, dışarıdan satın alınmadığının altını çizdi.
Son günlerde tartışmalara neden olan Kişisel Verilerin Korunması Kanunu hakkında sorulansoruya ise şirket, “Söz konusu kurguda abonelerin kendi seçtikleri bu paketin içinde bulunan ücretsiz hizmetten faydalanabilmeleri için zorunlu olarak müşteri kaydı oluşturulduğundan ve bu konuda gerekli bilgi güvenliği tedbirleri alındığından şirketimizin herhangi bir mevzuata aykırı davranmadığı değerlendirilmektedir” yanıtını verdi.