Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu'na (BDDK), geçen yıl 198 bin 626 adet şikayet gelirken, bir önceki yıla kıyasla şikayetler yüzde 42,8 azaldı.
BDDK'nın 2021 yılı Faaliyet Raporu'ndan derlenen bilgiye göre, 2020 yılında ortaya çıkan Koronavirüs salgınıyla birlikte kuruma intikal eden başvuru sayılarında ciddi bir artış gerçekleşti.
Kurumumun doğrudan iletişim kanalları olan e-şikayet, dilekçe ve çağrı merkezi kanallarına 2021 yılında toplamda 85 bin 671 adet başvuru ulaştı.
E-şikayet kanalından kuruma ulaşan şikayet başvuruları 2020 yılına kıyasla yüzde 57,3 düşüş göstererek 2021'de 67 bin 714 adede geriledi.
2020'nin nisan ayında şikayet başvurusu kabul etmeye başlayan çağrı merkezi kanalı üzerinden ise 2021'de kuruma 15 bin 812 adet şikayet başvurusu iletildi.
2020 yılında en fazla şikayet başvurusu alınan kanal e-şikayet kanalı iken, 2021 yılında en fazla şikayet başvurusu Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER) kanalından alındı. 2021 yılında toplamda 112 bin 925 adet şikayet başvurusu CİMER kanalı üzerinden kuruma iletildi.