ABD’deki süpermarketler, reklamların gösterildiği ekranlara yerleştirilen kameralar sayesinde müşterilerin yaşını ve cinsiyetini tahmin edebilecek.
Independent Türkçe'nin haberine göre, henüz başlangıç aşamasındaki bu yeni teknoloji, şimdiden pek çok markette kullanılmaya başladı. Müşterilere dair çok sayıda veri toplayabilen kameralar, Amazon gibi online mağazalarla rekabet edebilmeleri için perakendecilere satılıyor.
Ancak kameraların fark edilemeyecek kadar küçük olması, mahremiyet konusunda endişe uyandırıyor.
Kameraları üreten Cineplex Dijital Medya adlı şirket, alışveriş merkezlerine veya otobüs duraklarına yerleştirilebilen bu “akıllı” ekranları tanıttı.
Bireylerin gözlük takması ya da sakal bırakması durumunda yeni gözlük çerçevesi ya da tıraş makinesi gibi ilgili ürünlere yönelik reklamlar gösteren ekranların, mağazaların satışını artırabileceği düşünülüyor.
ABD’de 8 binden fazla eczanesi bulunan Walgreens adlı firma, 6 farklı yerdeki şubesine kameraların bulunduğu otomatik kapılar yerleştirdi. Bu kameralar, müşterilerin yaşını tahmin etmenin yanında, ekranda hangi noktaya baktığını da tespit edebiliyor.
Ancak mağaza yetkilileri, şimdilik bu özellikleri aktive etmediklerini ve söz konusu kapıları, mağazanın önünden kaç müşteri geçtiğini hesaplamak için kullanıldıklarını belirtti.
Walgreens söz konusu özellikleri, müşteri mahremiyeti çerçevesinde değerlendirdikten sonra kullanıma açabileceklerini ifade etti.