Uzmanlardan fahiş servis ücretleriyle karşılaşan velilere 'hukuki çözüm' tavsiyesi

Yeni eğitim ve öğretim dönemi yaklaşırken çocuklarını okula gönderecek veliler, okul servislerinde fahiş ücretlerle karşılaşmaları halinde hukuki yollara başvurarak ödedikleri yüksek miktarları geri alabiliyor.

20 Ağustos 2024 09:19

111

Uzmanlardan, fahiş servis ücretleriyle karşılaşan velilere 'hukuki çözüm' tavsiyesi

211

İBB Ulaşım Koordinasyon Merkezinin (UKOME) 25 Temmuz’daki toplantısında okul servislerinde 0-1 kilometre arası mesafe ücreti yüzde 16 zamla 1.665 liradan 1.931,40 liraya yükseltildi.

311

Zam oranının belli olmasının ardından, bazı okullardaki servis şirketleri mesafe ücretlerine uymayarak velilerden fahiş fiyat talebinde bulunabiliyor.

411

Tüketici Konfederasyonu Hukuk Komisyonu Başkan Yardımcısı Mücahit Saraçlı, bu yıl en kısa mesafenin 23 bin lira olarak belirlendiğini ancak bazı servis şirketlerinin buna uymayarak 70-80 bin lira civarında para talep ettiğini söyledi.

511

Velilerin böyle bir durumla karşılaşmaları halinde okul yönetimine dilekçe sunarak durumu bildirmesi gerektiğini ifade eden Saraçlı, fahiş fiyatların çözüme kavuşturulması noktasında okul yönetimine büyük bir görev düştüğünün altını çizdi.

611

Saraçlı, bu şirketlerin okul idaresinin izni doğrultusunda servis hizmeti verdiğini belirterek, yönetimin durumu düzeltmemesi halinde velilerin ödeme makbuzlarıyla birlikte ilçe milli eğitim müdürlüklerine de şikayette bulunabileceklerini kaydetti.

711

Mücahit Saraçlı, hostes farkının eklenmesi durumunda bile bazı servisçilerin talep ettiği rakamların çok yüksek olduğuna dikkati çekerek, "23 bin liralık yakın mesafe ücretine yüzde 30'luk zam dahi yapılmış olsa 70-80 bin lira gibi fahiş, afaki rakamlar söz konusu değil. Bunun talep edilmesi yasaya ve hukuka aykırı bir davranıştır, haksız kazanç elde etme yoludur." değerlendirmesinde bulundu.

811

Saraçlı, velilerin ödemelerinin 104 bin liraya kadar olan kısmına ilişkin makbuzları, ikamet ile okul adreslerini ve aradaki mesafeyi Tüketici Hakem Heyetlerine bildirmeleri halinde yapılacak tespitler neticesinde parayı geri alma hakkına sahip olduklarını kaydetti.

911

Davalar kısa sürede karara bağlanıyor | Avukat Barış Ülker ise bu konuda baktığı bir davayı anlatarak, mahkemenin servis şirketine ödenen paranın yasal faiziyle birlikte müvekkiline geri iadesine karar verdiğini aktardı.

1011

Bu tür fahiş ücretlerle karşılaşan velilerin hukuki olmayan bu durumu ilk önce servis şirketine bildirmesi, sonuç alınamaması durumunda da Tüketici Hakem Heyetine müracaatta bulunması gerektiğine işaret eden Ülker, Tüketici Hakem Heyetinin başvuruyu reddetmesi durumunda Tüketici Mahkemesine itirazda bulunabileceğini anlattı.

1111

Vatandaşların dava sürecinin uzun sürdüğünü düşünerek mahkemeye başvurmadıklarını belirten Ülker, "Veliler, ödedikleri fahiş ücretleri en yüksek oranda faiziyle birlikte iade alabilirler. Velilerin yargılama masraflarından kaçınarak haklarından feragat etmemesi gerekiyor. Hukuki mücadele sonucunda fazladan ödedikleri ücretin yanı sıra yargılama giderlerini de faiziyle birlikte iade alabilirler." ifadelerini kullandı. (AA)