Otomobil pazarı büyüdü: Lüks araç satışı 7 kat arttı

2024 yılında lüks otomobil satışları toplamda 118 bin 855 adede çıktı. Binek otomobil pazarına göre, neredeyse 7 kat büyüyen lüks araçlar önceki yıla göre satışları yüzde 7,2 arttırdıSatışların büyük bir kısmı nakit olarak gerçekleş­ti.

20 Ocak 2025 10:16

16

Otomobil sektörü yeni yıla umutlu bir giriş yaptı. 2024'te lüks otomobil satışları toplamda 118 bin 855 adede çıktı. 2023 yılında bu adet 110 bin 860 idi. 22 mode­lin resmi olarak yer aldığı Oto­motiv Distribütörleri ve Mobi­lite Derneği’nde (ODMD) yer alan verilere göre, pazar 2023’e oranla yüzde 7,2’lik artış kay­detti. 1

26

Dünya gazetesinden Ali Yıldırım'ın haberine göre 2023 yılında 967 bin 341 adet olan binek oto satışları 980 bin 341 adede ulaştı. Lüks araç satışları oto­mobili katladı. Satışların büyük bir kısmı nakit olarak gerçekleş­ti. Dünya gazetesinden Ali Yıldırım'ın haberine göre 2023 yılında 967 bin 341 adet olan binek oto satışları 980 bin 341 adede ulaştı. Lüks araç satışları oto­mobili katladı. Satışların büyük bir kısmı nakit olarak gerçekleş­ti.

36

En hızlı bü­yümeyi MINI gerçekleştirdi. 2024 yılında 4 bin 755 araç sa­tan marka yüzde 80’nin üzerin­de büyüme yaşadı. En büyük et­ken ise 3 bin 635 adetlik elekt­rikli araç satışları. Satışların yüzde 76’dan fazlasını oluştur­du.

46

Oransal olarak bakıldığın­da Lexus da dikkat çeken mar­kalardan. 2023’te 507 araç sa­tan marka, 2024’te 816 adet aracı yola çıkardı. Büyüme yüz­de 60’ı geçti. Tabi hiç kuşkusuz bu satışta düşük ÖTV’li model­ler ve elektrikli araçlar dikka­ti çekti.

56

Mercedes-Benz de ge­çen yıla göre, büyüyen premi­um markalardan. Yüzde 21’in üzerinde büyüyen marka ne­redeyse 30 bine yakın araç sat­tı. Bunun 5 bin adedi elektrikli oldu. 29 bin 967 adetle Merce­des-Benz lüksün en fazla araç satışı gerçekleştiren markaları arasında ilk sıraya oturdu.

66

Bu süreçte elektrikli araç sa­tışları da lüksü zirveye taşıdı. Yüksek ÖTV ne­deniyle içten yanmalı araçlara ulaşama­yan tüketici soluğu lükste aldı. Bu fırsatı en iyi BMW değer­lendirdi. Sunduğu elektrikli modeller­le marka hem düşük ÖTV’li araçları pazara sundu hem de satış adetlerini katladı. Marka 2024’te 25 bin 784 araç sattı. 2023’e göre yüzde 8’in üzerinde büyüme kaydetti. Sa­tışların yüzde 40’ını da (10 bin 173 adet) elektrikli modeller oluşturdu. Volvo da Türkiye’de 31 yıllık tarihinde bir ilke imza atarak 13 bin 24 adede ulaştı. Önceki yıla göre yüzde 11 bü­yüdü. Satışların 2 bin 411 adedi yüzde 100 elektrikli oldu.